Kermissen en inkopen doen…

Ja, ja, daar ben ik weer… Vrijdag de 18e was ik naar kermis Hoorn geweest, samen met Maaike en mijn zusje (ja, mini-me, myself and I? nee, een vriendin van mij heet ook Maaike hahaha). Er was weer mooi vuurwerk en het was weer erg gezellig!!! Lekker over de kermis gewandeld, bekenden gesproken. We werden nog flink bekeken als drie blonde dames zijnde, en de manier waarop sommige mensen dan kijken… hahahaha!!! we zijn geen achtste wereldwonder hoor, moppies… hahaha!!!
 
De zaterdag daarna naar Wervershoof geweest, eerst house-warming bij eerdere globe-trotters (dus ze weer even uitgehoord) en daarna de kermis daar opgeweest… was ook weer gezellig, dacht alleen dat ik wel meer oud-bekenden zou tegen komen, maar goed, degenen die ik zag waren ook weer gezellig (oh enne sorry dat ik er zondag niet was…). Zondag relaxed daggie thuis en maandag….: LAPPENDAG!!!! De altijd gezellige laatste dag van kermis Hoorn, dit keer niet om 07.00u begonnen zoals ik vroeger wel eens deed, maar gewoon eind van de ochtend pas… lappendag is dus de laatste dag van de kermis, met veel marktkramen en alle kroegen zijn de hele dag open. Erg gezellig dus… lekker níet de markt over geweest (is toch geen doorkomen aan met al die miepen die naar de koopjes lopen te graaaaaien…), maar linea recta naar de Roode Steen, waar de meeste kroegjes zijn…. Plein stond al helemaal vol, maar er was nog wel ruimte voor ons groepie. Lekker biertje erbij (en nog een en nog een en toen… ehm nog een… en toen… was ik de tel kwijt…) en hier veel bekenden gesproken, oud-klasgenoten, oud-collega’s en zelfs mijn lagere-school-crush… hahaha!!! Erg geinig!! Toen om 16.00 de kroegen sloten (tja is zo geregeld, gaan dan om 20.00 weer open) nog gezellig nagekletst en daarna te chinezen in Wognum.
 
Verder moest ik die dag erna weer een prik halen tegen hondsdolheid, tja je weet maar nooit wat je daar in het verre allemaal tegenkomt… hahaha! Vorige week vrijdag een etentje bij een oud-collega, waarbij niet eens haar lekkere kookkunsten, maar vooral haar dochtertje de show stal door op stel en sprong naar de Eerste Hulp te moeten doordat ze op haar kin was gevallen die dus open lag… ai… moest weer even dichtgeplakt worden… maar de preischotels waren heerlijk, hoor liedje!!! hihihi! Weer rustig weekendje gehouden, wat filmpjes gekeken enzo.
Maandag nog voor een tbc-test naar de GGD geweest (ben al bijna kind aan huis… moet donderdag weer voor de uitslag…), dus daar werd een goedje in mijn arm gespoten, lekker pijnlijk vervelend gevoel… zag er daarna uit als een muggebultje, wat na een halfuurtje weer wegtrok (deden alle muggebultjes dat maar…). Donderdag wordt dus gekeken of er antistoffen in mijn lijf zijn gevonden wat zou betekenen dat ik ooit tbc heb gehad… maar goed, mijn arm heeft nog geen reactie gegeven, dus lijkt mij van niet… dit moet trouwens als ik terugkom ook weer getest worden, zodat dus gekeken kan worden of ik dit tijdens mijn reis heb opgelopen.
 
Verder zijn mijn visa voor Australie en Nieuw-Zeeland goedgekeurd, alles online, erg handig dus, hoef ik niet naar Den Haag en Berlijn af te reizen… De andere visa doe ik via het Visumburo in Amsterdam, dus dat komt ook helemaal goed… Verder de afgelopen tijd nog wat inkopen gedaan, zoals de sneldrogende afritsbroek, steriele naaldenkit (tja het idee in sommige landen van het steriel maken van naalden is: ‘even onder de kraan…’), ehbo-set, aangevuld met allerlei medicijntjes die ik liever hiervandaan meeneem (anti-diarree, inslaaptabletjes, anti-keelpijn, paracetamol etc…), hoofdlamp (ziet er vast raar uit, maar ik heb al vaak gehoord dat dit de handigste zaklamp was die mensen mee hadden op verre reizen, heb je namelijk altijd twee handen vrij…), lakenzak, anti-muggenspul en een klamboe. Verder allerlei dingen voor een jaar ingekocht, zoals de pil en mijn batterijtjes voor mijn gehoorapparaatjes. Tja, ik denk dat ik straks alleen nog maar ruimte heb voor 1 hemdje en 1 korte broek… (en 1 little black dress… hahaha!!! ;-)))
 
Nou, ik ga zo even boodschapjes doen, ik heb kookdienst vanavond….  :-)) ciao!!!
 
dikke zoen, Maaike
 
PS met mijn enkel gaat het wel weer goed, heb gister zelfs weer hardgelopen… maar toch blijft het nog wel een beetje gevoelig… enne die blauwe (/ paarse / zwarte) plek op mijn bil is geheel verdwenen…😉

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Geen categorie. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

