Op reis….

Wow… ik ben al in Azie… In Bangkok wel te verstaan. Het wachten duurt alleen zo lang dat ik besloot om maar even een internetpctje op te zoeken en alvast wat te tikken…
 
Het laatste nachtje thuis had ik heerlijk geslapen. Tijdens het inpakken en wegrijden was het toch wel even moeilijk hoor, doeg huis, doeg kaspertje, doeg benningbroek, doeg… Op schiphol bij Balie 8 mocht ik inchecken, dus dat gedaan. Daarna gezellig met paps, mams, roos en tes een koppie met gebak erbij gedaan. Tja wie weet hoe lang het duurt voor ik weer een normaal gebakkie eet…😉 oud-collega iet kwam ook nog even langs, en had een enveloppie mee met nog wat briefjes erin, die ik pas in het vliegtuig mocht lezen. Toen het bijna 16.15u was richting de douane gegaan en daar kwamen de dikke tranen, jeetje wat moeilijk is dat zeg… lang nog gezwaaid, maar toen ik en mijn handbagage gescand was moest ik toch voor het laatst zwaaien… Toen snel naar de gate gelopen en ik kon bijna direct instappen. Bij het taxien zag ik volgens mij op het platform 4 zwaaiende mensen staan… In Munchen aangekomen even een tosti met salami en kaas genomen en even rondgelopen. Toen naar gate 28 gegaan voor het vliegtuig naar Bangkok. Ik kon lekker ruim zitten, we hadden 3 plaatsen voor 2 personen, dus dat scheelde! In het vliegtuig kwam halverwege de nacht een duitse man naast me zitten in plaats van de thaise dame die er eerst zat. Hij had nogal last op zijn plekkie van mensen die op zijn tenen gingen staan ofzo… Maar goed, hij ging naar Laos, dus die alvast even uitgehoord en tips meegekregen.
Nu dus op Bangkok Airport, ik moet hier nu nog ongeveer een uur wachten en dan vlieg ik door naar Hanoi. Daar word ik gelukkig lekker opgehaald door iemand van de hostel Asia House waar ik in ieder geval de eerste 2 nachten verblijf. Lekker makkelijk dus!
 
Nou ik ga weer even rondje lopen tot het tijd is om naar mijn gate te gaan…
 
XXX Maaikie

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Op reis….

  1. JazzD says:

    Hoi Maaike!! Wat spannend allemaal! En ik kan me helemaal inleven in die dikke tranen bij het afscheid… voor mij DE reden om dit soort spannende avonturen vooral niet te ondernemen. Zwaar geval van heimwee. Kan er niks aan doen! Maar goed, jij bent lekker onderweg en zo te lezen gaan de eerste kilometers prima. Wij gaan morgen op vakantie, dus dan kan ik een weekje niet lezen wat je allemaal meemaakt, maar als ik dan terugkom heb ik extra veel leesvoer! Ben benieuwd en veel succes de komende dagen. Dikke X, Jess

  2. Rosan says:

    Hee zussie, we stonden inderdaad op het platform te zwaaien, we hoorden dat de vliegtuigen die daar voor langs taxien, het terras goed kunnen zien! Goed te horen dat de reis tot zover allemaal goed gaat, het is een heel eind… Succes de eerste dagen!
    liefs roos en patrick  

  3. Pien says:

    Zeg hallo!! Moet dat nou?!? Al die tranen op mijn laptop?? Jouw schuld hoor! Nu moet ik ook haast janken! Had hetzelfde gevoel toen ik jaaaaaaaren geleden voor anderhalf jaar in Amerika ging wonen….Dag bed, dag huis, dag mams, zus,broer, wc…..
     
    Snik boehoe!! Maar ooooooooh zooooo spannend toen ik er eenmaal was in de States!
     
    Nou meid! Ik lees gauw weer hoe het verder ging!
     
    Tot gauw!
    Pien

Leave a Reply

