Ha Noi!

Zo, daar zit ik dan, in Hanoi.
 
Het is wel wat lastig tikken, aangezien de pc allerlei combi’s maakt als ik 2 bepaalde letters achter elkaar intik…
2 x a = â
1 x w = ư (dus moet ik 2 x w doen… hahaha)
er = ẻ
ar = ả
ij = ị
hm, heb nu wat tips gekregen van de baliedame. zodra er een letter verandert moet ik die gewoon nog een keer doen. dus voor 2 x a moet ik 3 x a doen… pffff…… om het even makkelijk te maken… dus mochten jullie rare tekens ontvangen… dan weet je dat ik al vloeiend vietnamees spreek… ;-)
 
maar (met 3 x a…) goed, na dat wachten in bangkok kon ik eindelijk naar het vliegtuig voor Hanoi. In het vliegtuig kreeg ik van de vietnamese jongen naast me een biertje aangeboden, nee, geen sambal bij… In Hanoi langs de paspoortcontrole en mijn tas van de bagageband plukken. nog even langs de douane, nee niets aan te geven, en ja mijn vriend is hier om me op te halen, ofzo… ik dacht nog, dat wil ie weten omdat ik alleen aankwam en dat misschien raar is? maar volgens mij wilde ie dat gewoon ff weten… bijdehandje… naar buiten gelopen en ja hoor daar stond iemand met een bordje Miss Maaike Molenaar. Jippie!!! Naar het minibusje en mijn tas naast me geklemd. lekka krap zitta… onderweg nog wat grappige dingen gezien:
– in een hokkie achterop een brommer passen wel 8 kleine biggetjes… ach gossie: Babe, little pig in a big (?) city….
– Bij een supermarkt (Metro, a la Lidl zag het eruit) stond het pảkểtarein (parkeerterrein op zijn vietnamees dus) vol met…… brommers!!! 2 auto’s en de rest brommers!!! Werkelijk een stuk of 100!!!
– Omo wast ook hier door en door schoon… reclame
– Kotex wordt hier met de 3 dames van K3 aangeprezen (of in ieder geval 3 dames die erop lijken…)
-Gekkenhuis op de weg, zoveel brommers die overal tussen door rijden, voor de stoplichten staat het helemaal vol!
– en dan die schattige kleine kindjes die achterop zitten, en met hun kleine teentjes klemmend hun kleine slippertjes aan hun voetjes proberen te houden…
 
Na ongeveer 3 kwartier en wat stops voor andere mensen aangekomen in Asia House. Daar nog even paspoortgegevens doorgegeven en lekker naar mijn kamer. en dan ben je wel ff alleen hoor…. dus maar wat gesmst met mijn zusje. Ik heb een oude telefoon mee met een ander nummer, voor het geval dat zeg maar… Toen even gedoucht, wat tv gekeken (CSI en CSI Miami!!! en Cartoon Network!!! hahaha) Daarna lekker geslapen (dat wil wel dan…), het bed was alleen wel een beetje hard. Toen lekker ontbeten hier in de hostel (zit erbij in): toast met jam, banaantjes en thee met blaadjes (moet ik nog wel omheen leren drinken… uche uche… ;-)))
 
Nou, ik ga Hanoi even rondlopen en heb dan vast nog wel meer te vertellen….
 
Tạm biệt
xxx Mâikie…. huh? oh ja, 3 x a he…. Maaikie
 
PS ik kreeg ook nog een sms van iemand (niet anoniem voor mij hoor…): je bent dan misschien wel alleen, ik denk wel aan je….. zo heel erg lief…. :-))) thanks lieverd… X

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Ha Noi!

  1. egeetje says:

    Ghallo wereldereiziger!
     
    Leuk om je avonturen zo te lezen haha…Ik moest ook wel erg lachen om het rijtje: ‘ook hier wast Omo door en door schoon enz" haha…Nog last van een jetleg of valt dat mee? Ik ga me maar weer ‘s bezig houden met de verhuizing althans de voorbereiding daarvan…toestanden ;-))
    Lfs
    Esther

  2. John says:

    Hai Maaike,
     
    Zo zit je dan lekker in Hanoi!
    Sja, de commercie van het westen dringt zelfs in het communistische Vietnam door…. Geen mac donalds gezien nog?
    Ik blijf lezen zolang jij blijft schrijven.
    Heel veel plezier met de internationale avonturen!
     
    Groetjes,
    Roald

  3. Pien says:

    Hey MM!
     
    Idd erg leuk om steeds alles terug te lezen hier! Zo geeft het ons "thuisblijvers" ook het gevoel dat we erbij zijn! Heb vandaag lekker een dagske vrij genomen. Dus lekker lang weekend! Vanaaf naar een heuze gothic party, was veels te lang gelee. Zin in!
     
    Nou ik kom gauw weer terug hier hoor! Sta te popelen om meer te lezen!
     
    Have fun en tok toe joe soooon!
    Pien

Leave a Reply

