Kratie… en fototoestel weg… :-(

Donderdagmiddag heb ik nog even wat dus met internet zitten klooien (foto’s er wel op, maar niet allemaal|? rare boel…) en daarna naar de hostel even genikst. Toen om een uurtje of vier richting het postkantoor om weer een cd foto’s naar mijn ouders te sturen (de andere zelf gehouden) en daarna richting Frizz restaurant, waar Lean na haar kookcursus afgezet zou worden. Daarna zijn we naar het restaurant Friends gegaan, dit is een soort hotelschool, waar de bediening dus studenten zijn en door leraren begeleid worden. Het is een tapas-restaurant en het eten is er verrukkelijk… hmmm…. daar ga ik vaker heen denk ik, als ik toch een paar keer in Phnom Penh terug kom… hahaha! Daarna in het hotel weer alles ingepakt, aangezien we de dag erna naar Kratie zouden gaan.

Vrijdag de 20e vroeg ons bed uit, want we werden om 07.00u opgehaald voor de bus naar Kratie. De route ernaar toe ging ook nog langs een ‘spinnenstadje’… waar je dus gefrituurde spinnen kan eten… niet geprobeerd… jukkie.. het was om 10.00u ‘s ochtends… en ik eet geen spinnen voor 12.00u, dat weet je…😉 hahahaha! Verder was het weer een lange, moeizame, loom-makende busreis. Aangekomen in Kratie, besloten Lean en ik meteen een rondje te gaan lopen, anders kwam er niets meer van na dat gesuf in de bus. Het is een leuk schattig stadje, met vooral veel lieve schattige kindjes die ons allemaal gedag riepen en daarbij soms ook onze naam vroegen (waarschijnlijk net op school geleerd: hello, what’s your name?). Daarna even naar de kamer en ik wil een foto maken van het prachtige geschilderde uitzicht op zee op de muur van onze kamer, maar kan mijn toestel nergens meer vinden… overal gezocht… nergens te vinden… goed nadenken, waar had ik m de laatste keer gebruikt… voor de foto’s van mijn space (en op cd te zetten… GELUKKIG heb ik die nog en alvast naar huis gestuurd), maar nee ik heb m nergens laten liggen… zal dus ergens uit mijn tas zijn gejat in Phnom Penh, want daarna heb ik m niet meer gebruikt…. Maar goed, het is nu niet anders, ik kan gelukkig door het samenreizen met Lean toch foto’s krijgen en straks terug in Phnom Penh wel weer een nieuwe kopen. Kan ik ook weer verder fotograferen… In ieder geval die avond nog wel ff een brownie gehaald, als troost… jummie…!!! Dus uiteindelijk heb ik die avond wel goed geslapen.

Vanochtend zijn we vroeg ons bed uitgegaan, hebben een fiets gehuurd (veels te laag uiteraard, dus zere knieen op de koop toe…) en fietsten naar een plaatsje verderop waar we de Mekong op konden met een boot. Een erg gezellig fietstochtje, met allerlei kids langs de weg die ons gedag zeiden. Bij de boot aangekomen, hadden we nog even gewacht tot er misschien meer mensen waren om de kosten van de boot te delen. Maar dat lukte niet. Daarna gewoon maar een leuk tochtje gemaakt, waarbij de bestuurder ons naar de zoetwaterdolfijntjes bracht! De Irrawady-dolfijntjes leven zo ongeveer alleen hier in dit deel van de Mekong-rivier en het zijn aparte beestjes om te zien. Ze hebben een rond snuitje (ipv het spitse van andere dolfijntjes) en een heel klein vinnetje. We hadden er gelukkig door het lange varen wel een aantal gezien. Daarna dus weer richting de fietsen gevaren en daar in de zon weer terug gefietst. Toen waren we wel toe aan een ijskoude cola en een lekkere sandwich. ‘s Middags hebben we nog de boot genomen naar het eilandje Koh Trong, dat midden in de Mekong ligt. Daar even rondgefietst, een gratis cocos-drankje gekregen van een lief vrouwtje. Toen nog even door de rijstvelden gefietst voor mooie video-opnamen (ja dat kan ik nu nog wel doen!!) en weer terug naar de boot. Die helaas 45 minuten later dan gepland vertrok… het OV is hier ook nog niet denderend…😉 Vervolgens even het stof afgedoucht en gauw wat gaan eten, want dat gaat er wel in na zo’n fietsdag! Ik had een heerlijke tofu-burger genomen met frietjes, en hoewel ik geen vegetarier ben smaakte die heerlijk! Toen in onze guesthouse nog even een chco-pannekoek als toetje gedeeld met Lean en nu dus weer even de space bijwerken.

Want morgen gaan we de provincie Mondul Kiri bekijken, en daar watervallen en olifanten bewonderen, en er zal weinig internet zijn daar! En ik ga maar op tijd naar bed…! wordt een lange rit morgen achter op de pick-up-truck… en ik zal me goed insmeren!!!

Veel liefs en xxxx,

Maaike

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

