Ben nu in Thailand!!

Zo, donderdag inderdaad een rustig dagje gehouden… Blij dat ik niet op een trekking was gegaan, want om dan achter elke boom te gaan zitten omdat je nou eenmaal zonodig moet… Nee, dan maar in mijn kamertje, boekje uitlezen en vooral: toilet binnen … ehm tja: … kontbereik….😛 Nog wel even lekker in het zonnetje gezeten op het balkonnetje van de guesthouse en daar een Esta (nederlands blad, had ik ook nog niet eerder gelezen) en de Italiaanse Cosmo (spreek geen italiaans, maar plaatjes kijken is ook leuk….) gelezen (hmmm merk dan dat ik het westerse leventje wel mis hoor… begon weer te watertanden van de nieuwste wintermode… oeps!). Daarna even een klein dinertje, spaghetti, genomen, wat ook echt niet meer hoefde te zijn… En toen rond een uur of 9 mijn bed in… om om half zeven pas weer wakker te worden… Pfff… Maar voel me nu wel wat beter. Wat trouwens wel grappig was: ik heb nu gezien hoe ze hier hun beton ‘wapenen’… niet met ijzer dus… Maar met bamboe!!! Maar goed, als de huizen ermee staand blijven is het prima! Of misschien doen ze dat alleen als ze vloeren volgooien…?
 
Vrijdagochtend dus weer op tijd mijn bed uit, want de bus naar Houai Xai(grensplaats met Thailand) zou om 08.00u vertrekken, volgens mijn gastvrouwe… Dus ik om 07.30u op het busstation, kaartje gekocht en daar staat: 09.30u… Shit… kan ik dus 2 uur lang in de bus rondhangen voordat we vertrekken… Tssss… En dus de gebruikelijke vertraging erbij opgeteld: we vertrokken om 10.00u… Maar goed, op weg dus… en al snel werd duidelijk waarom de trip 8 TOT 10 uur kon duren… De weg was namelijk nog niet klaar?!?!? Na een kwartiertje rijden stond er namelijk een grote shovel in de weg om de weg nog even vlak te maken… En dat was niet de enige die we tegenkwamen! Op diverse plaatsen werd aan de weg gewerkt, waardoor de vertraging onderweg dus steeds een beetje opliep… en uiteraard was het allemaal erg stoffig…. Geloof me: een dagje bollenschuur is er niets bij!!! Het was dus weer een lange rit, die uiteindelijk toch maar een uurtje of 8 duurde (normaal zou het dus 6 tot 8 uur zijn ofzo… hahaha). Onderweg trouwens ook weer gezien dat de kerststerren hier uitmuntend gedijen in dit klimaat! Regelmatig zag ik enorme planten tot wel 5 meter hoog die wel erg op onze kerstster-plant lijkt! Dus ik zou zeggen: wie gaat in Nederland de uitdaging aan: plant de kerstster na de kerst in de tuin (ehm, vanaf dat het kan dan dus… ik ben duidelijk geen groenevingers-type…) en als ik dan terugkom, wil ik zien hoe hoog ie is geworden!!! hahahaha! Maar goed, Thailand is in zicht, aan de overkant van de rivier zie ik het al liggen…
 
Dus vanochtend ben ik daarheen gegaan. Eerst langs de Laos-douane voor een exit-stempeltje en daarna naar de overkant van de Mekong om daar een entry-stempeltje van Thailand te krijgen. Daarna de tuktuk in om naar de bus gebracht te worden… Gaat ie links rijden!!! Oh ja, dat is ook zo, in Thailand rijden ze links! hahahaha! Moet er weer even aan wennen hoor… Maar goed, de minibus was vol, dus dan maar de grote bus. Deze vertrok ook nog eens zo’n tweeeneenhalf uur eerder dan de minibus, dus dat was wel lekker. Maar ja, als ie er wel 2 uur langer over doet… Maar goed, ik ben nu in Chiang Mai aangekomen… Meteen even gepind en mijn knip zit nu vol met Baht (geen kip meer in de knip…). En ik ga zometeen lekker richting de nachtmarkt om te kijken of ze artikeltjes van 4 jaar geleden nu weer eens aangepast zijn, of dat ze nog steeds hetzelfde verkopen… Het viel me trouwens wel weer op dat er hier supermarkten zijn (waren in Laos zeldzaam… alleen marktkraampjes..) en dat er overal tenminste lekker veel keus is! Heerlijk!!!
 
Nou, morgen even lekker rondlopen en op zoek naar mijn massageschool, kan ik daar maandag hopelijk beginnen! Ik hou jullie op de hoogte!
 
Liefs en xxxxx,
Maaik
 
PS: erg leuk dat jullie al mijn verhalen allemaal volgen, maar laat ook ff weten hoe het met jullie gaat en wat je meemaakt, dat hoor ik graag hier helemaal aan de andere kant van de wereldbol! Mail me maar ff!!! :-)))

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

