Bij Auntie Lydia in Rangiora!

Zo daar ging ik dus, zondagochtend, met de Tafts naar het vliegveld van Rotorua, alles weer ingepakt en wel. Daar nog even een cappucino gedaan en een broodje (tja als je een goedkoop vluchtje boekt moet je wel zelf al gegeten hebben…). Toen het vliegtuig in, waarna ik na een uurtje, met wat horten en stoten (beetje turbulentie), in Christchurch aankwam. Daar dacht ik naar de bagageband te lopen en daarna wel eens te gaan zoeken wie mij nou eigenlijk op komt halen (tante Lydia of Anne?). Maar zo ongeveer na de paspoortcontrole stond daar direct een vrolijke dame die vroeg: Are you Maaike? From Holland? Yeah, en ik herkende haar toch al wel een beetje: het was Anne! Wat een gezellige kletser zeg! Al die minuten in de auto op weg naar Rangiora bleven we maar kletsen. En in Rangiora aangekomen merkte ik van wie ze dat had: Haar moeder dus, mijn oud-tante Lydia! Hahaha, ook al zo’n gezellige babbelaar! Ik heb me dus geen seconde verveeld, de afgelopen week en ik zal je even vertellen wat ik allemaal heb gedaan:
– Ge-aerobict met 80-jarigen (kon het tempo maar ternauwernood bijhouden…😉 )
– Ge-tai-chi-t met 80-jarigen (eveneens zo;n hoogstaand tempo…😉 )
(heb maar volgehouden dat ik ook 80 ben en dat het sporten me zo ongelooflijk jong houdt… hahahah)
– Bij een vriendin van tante Lydia langsgeweest die een schapenfarm heeft en ook net een nest jonge puppies had, zo schattig!!!!
– Veel verhalen over vroeger aangehoord, waaronder ook vele grappige anekdotes!
– Brieven gelezen die paps en mams aan tante Lydia hadden geschreven, erg leuk om te lezen hoe je ouders vroeger over je zaten te schrijven en vooral ook op te scheppen… hihihihi! Ik zal wat kopietjes maken en naar huis sturen, paps en mams!
– Een brief gelezen die mijn oma (helaas 9 jaar geleden overleden) zo’n 18 jaar geleden had geschreven (ja, toen moest ik wel ff janken hoor, het was een jaar nadat mijn opa was overleden, en dus was de brief best wel emotioneel…), ook hiervan komt een kopietje richting huis! (ook leuk voor familieleden!)
– Een gezellige lunch gehad met een stel vrienden van haar (ook behoorlijk op leeftijd dus… voel me stukken jonger worden hier), en vooral de vrouw had een paar leuke anekdotes, waarbij ik soms echt niet meer bijkwam van  het lachen!
– Naar de kapper geweest en enigszins meer kersterige kleding gekocht, ik kan toch moeilijk op de kerst-bbq aankomen met mijn backpackersoutfit…..
– Veel gekookt (waaronder dus voor die lunch met dat stel vrienden) en afgewassen (op de een of andere manier krijg ik die aanrecht altijd weer leeg en schoon, maar maakt zij hem weer vol…. hahaha)
– En vooral veel gelachen… Tante Lydia is een lief mensie vol humor en we hebben dus ook de grootste schik samen! Supers!
 
Morgen (zaterdag) gaan we op tijd richting Anne en haar gezin om daar gezellig te gaan ontbijten. Hier zijn de Tafts ook bij, dus dan zie ik die ook weer! Daarna gaan we richting South Canterbury, waar de andere dochter van Lydia woont: Leesa. En daar gaan we de kerst doorbrengen en wellicht nog wat langer ook. Ik heb vernomen dat Anne vastbesloten is om me hier auto te laten rijden zodat ik zuid-Canterbury ook met de auto van Lydia kan verkennen… Ehm… zeker weten??? Waarschuw de autoriteiten alvast maar!!! Ik moet rechts in de auto zitten en links van de weg rijden… AAAAHHHHH!!!!!!!
 
Veel liefs en veel kerstknuffels,
Maaikie
 
PS: Oh ja, even aan alle familieleden: namens tante Lydia en haar gezin: Fijne kerstdagen en heel veel liefs!!!
PPS: Lieffie, nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag! Ik had je lekker vannacht al per sms gefeliciteerd, aangezien het bij mij al veeeeel eerder de 22e was… hihihi!! Fijne verjaardag!

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

