Happy New Year!!!

Joehoe! Happy newyear iedereen!!! De beste wensen voor jullie allemaal!!! Jaha, ik was al 12 uurtjes eerder dan jullie in 2007 en jullie zijn als het goed is nu nog aan feesten (of al aan het slapen)…

Maar goed, even een update van mijn kerst en nieuwjaarsfeesten! Lydia en ik gingen dus vorige week zaterdag naar Anne in Christchurch, waar ik kennismaakte met haar man Steve en zijn zoon Hillary. Ook was de familie Taft er voor een gezellig ontbijt, dus zaten we met zijn 9-en te smullen van de scrambled eggs en bacon en de croissants. Na het ontbijt gingen we de spullen van de Connells (Anne, Steve en Hils dus) in de auto inladen, namen we afscheid van de Tafts en kon de reis naar Temuka, waar Leesa, de zus van Anne, woont, beginnen. En ja: ik achter het stuur…. In Lydia’s auto, en Steve zat naast me (volgens Anne was dat de beste optie, hij zou het meeste geduld hebben, en ik denk inderdaad dat naast Anne of naast Lydia ik niet zo relaxed had kunnen rijden… Want het ging erg goed moet ik zeggen! Het bleef wel erg raar, maar gewoon op de linkerweghelft blijven, lukte me prima! Het scheelde uiteraard wel dat we gewoon op een snelweg zaten (die hier overigens enkelbaans is, en zonder middenberm) en ik niet al te veel afslagen had. Maar ook het afleveren van een kerstcadeau in Ashburton lukte! Dus dat scheelde weer. Toen we bijna bij Leesa’s huis waren kregen we een telefoontje… of we onze komst even konden uitstellen…. Want Leesa was zo druk bezig met alles op orde brengen dat ze nog geen tijd had gehad om zich aan te kleden en tja, zo wilde ze geen belangrijke gast (lees: ikke dus!) ontvangen. Dus namen Steve en ik even een break bij een dorpscafeetje. Toen we eindelijk welkom waren kon ik eindelijk kennismaken met Leesa en Richard en hun zoons Morgan en Liam. Ze wonen op een mooie grote farm en hebben genoeg kamers (en er werden tenten in de tuin gezet) om ons allemaal te stallen. Zondag werd een rustig dagje, het weer wilde niet echt meewerken (het zou hier zomer moeten zijn, maar het is wel een verdomd koude zomer hoor… :-P) dus konden we weinig doen. Ik heb wel het spel five crowns geleerd en verloor niet eens de eerste keer! En de tweede keer ook niet. Helaas was ik niet de winnaar geworden, maar had wel een paar goeie speelrondes gehad. Hihi! Zondagavond, kerstavond dus, ben ik ook heel braaf weer naar de kerk gegaan (moet toch mijn jaarlijks quotum van 1 x halen nietwaar…😉 ). Dit was wel een aparte gewaarwording: we kregen geen tekstboekjes, de liederen werden namelijk op een groot scherm geprojecteerd. En tja, als je dan niet zo bekend bent met engelse kerkliederen… is het erg apart meezingen… Hm, ik zat iets te hoog, hm, ik zing ff te snel, hm, lager Maaik! hahahaha! Er werd ook nog een heel leuk kerstspel opgevoerd door kinderen, waardoor de 2 uur durende mis (!) ietwat draaglijker werd… hahaha! En elke keer als de mensen in de kerk wat gingen bidden mompelde ik maar wat mee… tja, je moet wat…

Maandagochtend was het cadeautjestijd!!! Lydia had voor mij een hele mooie ketting, die een kennis van haar speciaal had gemaakt. Een erg bijzondere ketting, aangezien het een patchworkpatroontje bevatte en je moet weten dat Lydia erg graag patchworkjes maakt! Een erg persoonlijk cadeau dus! Van Leesa en haar gezin kreeg ik een mooi houten pate-plankje met een mesje en lepel en Anne, Steve en Hillary gaven me een mooi fotoboek van Nieuw Zeeland (‘dat ik maar net zulke mooie foto’s mag maken!). Dat boek zal ik snel doornemen en dan richting huis sturen (is beetje te zwaar om mee te blijven slepen…), kunnen jullie m ook doorkijken mams!!! Daarna gingen Anne en ik pannekoeken bakken voor de kerstbrunch en we konden lekker buiten zitten op de nieuwe veranda! Daarna ben ik met Richard, Anne, Liam en Hillary naar het strand gegaan, waar we met de 4WD-truck even heerlijk offroad hebben gereden. Het was erg lachen op de achterbank, vooral toen Hils met Liam had afgesproken dat ie niet meer mocht praten tot we thuiswaren en wij hem op allerlei mogelijke manieren aan het praten probeerden te krijgen… maar hij hield vol en kreeg de beloofde 10 dollar. Weer thuisgekomen maakte Hillary nog even een ravage in de keuken door het tiramisu-dessert de op grond te flikkeren, gelukkig was er nog wel genoeg in de bak gebleven om op te eten. Maar wat op de grond en Hillary’s broek zat werd door Hilton de hond gretig op gegeten. Had dat beest ook een goeie kerst… Daarna kwam de rest van de familie van Lydia’s kant: de zonen David en Morgan en dochter Jud van haar overleden zus Diana. De dochter, Jud (afkorting voor Judith), kwam met haar man Grant (a.k.a. Chiz) en hun geweldige schattige 4 zoontjes Heath, Archie, Kieran en baby Bryn. Vooral met Bryn kon ik het erg goed vinden en daar was Jud erg blij mee: had zij tenminste haar handen vrij om andere dingen te doen! Geen probleem hoor: geef die kleine maar! Toen had ik een heuse nieuwzeelandse kerstdiner: Barbecue!!! Was weer eens wat anders dan hun gebruikelijke kalkoen, maar het smaakte prima! En evengoed lekker buiten gegeten, het weer bleef wel aardig!

Op boxingday (onze tweede kerstdag dus) ben ik met Chiz, Leesa, Richard, Liam en Hillary naar de uitverkoopjes gegaan. Niets gekocht, maar ongelooflijk wat een drukte daar zeg! Verder een rustig dagje gehouden (het was helaas geen weer om te picknicken, wat ze normaal altijd op Boxingday doen…), wat met de kids gespeeld en vooral Bryn zoetgehouden. Toen moest ik helaas afscheid van ze nemen, maar wel afgesproken dat ik ook bij hun langskom, dus ik zie ze binnenkort weer! Woensdag ben ik met Lydia naar David en Morgans farm gegaan. Ze wilde daar erg graag langs en aangezien zij daarna verder zou reizen en ik bij Leesa bleef was het net zo gezellig. We hebben een mooi ritje gemaakt in de omgeving daar en daarna dus afscheid genomen. Donderdag ben ik met Leesa, Liam, Hillary en de hond Hilton naar de rivier gegaan en zijn de jongens en de hond lekker aan het zwemmen geweest. Leesa en ik hielden het maar op pootjebaden. Vrijdag was wederom een rustig dagje, ik heb namelijk een koutje gevat (komt gewoon door dat vreselijke veranderlijke weer hier… dan weer zonnig, dan weer koud en regen…) en voelde me niet echt lekker. Zaterdag ben ik met Lydia (jawel daar was ze weer) terug naar Christchurch gereden, aangezien ik besloten had opm daar oud en nieuw door te brengen en Lydia toch die dag terugging, waar ze me bij Anne en Steve (die dinsdag al waren vertrokken, en Hillary was vrijdag net weggegaan) afzette. Wederom afscheid genomen, maar weer niet voor lang. Nadat ze namelijk thuis was gekomen vond ze een pakketje op de stoep van ene familie Molenaar uit Holland! Jawel, het kerstpakketje was aangekomen mams! Weliswaar ietwat te laat, maar niet minder gemeend! En die magazines die er in zaten kon Lydia toch niet lezen, dus ze ging er vanuit dat het voor mij bestemd was. Nou, die tijdschriften wel, maar van de dropjes en chocolaatjes en krentenbrood mocht ze ook wel snoepen hoor!

Dus gingen Anne en ik zondag weer richting Rangiora om de tijdschriften en wat krentenbrood (met bruine suiker, jummie!!! Thanks mam!!!) op te halen en kon ik voor de derde keer binnen een paar dagen afscheid van Lydia nemen. Gisteravond ben ik met Anne’s peetdochter Claire en haar vriendinnen naar twee feestjes geweest, eentje van vriendinnen van hun en de ander was een soort hiphopfeestje, incl rap-battles (geweldig om te horen hoe snel mensen kunnen improviseren en een rap tevoorschijn babbelen!). Het was lekker laat geworden (wel 4 uur… en dan dus ervanuitgaande dat ik al om 9 uur op het eerste feestje was…), en vanochtend werd ik lekker wakker met een gevoel van: mijn voornemen: nooit meer zoveel drinken…. die wijn en wodka smaakten wel erg lekker…. maar de day after niet meer zo… Maar goed, een douche en ontbijt doen wonderen. Ik zag later dat Claire en haar vriendin er erger aan toe waren toen ik ze tegenkwam. Vandaag ben ik met Steve en Anne langs een aantal highlights van Christchurch en omgeving gereden en heb weer een paar mooie foto’s kunnen maken (gelukkig dat het weer weer even meewerkte…). Verdere plannen voor komende tijd: nog een paar daagjes in Christchurch, daarna richting het zuiden naar Fairlie waar Jud, Chiz en de boys wonen en daarna naar Queenstown. Ik hou je op de hoogte!!!

Veel liefs,
Maaikie

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Happy New Year!!!

  1. JazzD says:

    Hi Maaike!!!! Happy New Year 2U2!!! Zo te lezen heb je het nog steeds helemaal naar je zin daar aan de andere kant van de wereld. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles lees (het is zoveel…. hihi), maar van wat ik lees is het nog steeds helemaal geweldig! Groetjes Jessy

Leave a Reply

