Aan de slag in Queenstown, enne: nieuwe foto’s!!!

Jawel, ze staan erop! De nieuwe foto’s!!! Kunnen jullie eindelijk zien over wie ik het had: Auntie Lydia, de Connells, de Bowles en de Chisholms! Veel kijkplezier!
 
En daarnaast ben ik inmiddels van Fairlie naar Queenstown gegaan. Ik had nog een paar gezellige dagen bij Jud en Chiz en de kids gehad. We zijn nog een aantal keer naar het zwembad gegaan, waarbij ik de zorg van Bryn op me nam. We moesten ook nog naar Timaru naar Bryn’s oogarts en hierbij kon ik Kieran in de auto zoethouden, met leuke kinderliedjes die ik niet ken… want ja: het bandje was in het engels… hm, dit klinkt als: alle eendjes zwemmen in het water… maar ja, wat is de engelse tekst ervan? Nee, niet: all the duckies swimming in the water…. 😛 Daarna de andere twee jongens, Heath en Archie opgehaald bij een vriendin van Jud, die een ongelooflijk mooi huis had… eentje om te onthouden.. zo wil ik mijn huis ook hebben, later als ik groot ben… 😉 Zaterdag hadden we Heath, Archie en Kieran afgezet bij hun vaste babysitter en was ik met Jud, Chiz en Bryn Timaru ingegaan. Chiz ging op dvd-video-player-jacht en ik moest Jud helpen met het uitzoeken van een nieuwe zwemoutfit. Ze was helaas nog niet geslaagd, maar vond het wel fijn dat ik met mijn goeie fashion-taste haar goeie tips had gegeven… hihihi, nog een ideetje: ik word stylist… hahaha! Toen we na een uitgebreide lunch bij de babysitters aan het eind van de middag thuiskwamen moesten we als een gek aan de slag om wat te eten in elkaar te flansen, want er zouden een stel vrienden langskomen om te eten. Gelukkig is het hier in Nieuw Zeeland de traditie dat je altijd zelf wat te eten meebrengt, dus we hoefden niet alle gerechten te maken. Ik snel twee salades in elkaar gedraaid en Jud ging aan de slag met de kip en de aardappeltjes. Net op tijd klaar, ik was nog even gauw de kamer op orde aan het maken (4 kids kunnen veel troep maken…), en de visite was er. Weer een gezellig avondje, met nog eens 2 kids extra in de kamer…. Lekkere drukke boel weer dus. Zondag ben ik druk in de weer geweest om mijn tassen weer een beetje op orde te krijgen en een wasje te draaien, tussen de 5 wasjes van Jud door (ook ongelooflijk: wat 4 kids vies kunnen maken… hahaha). ‘s Middags was het tijd om de schapen te verzamelen (ja die hebben ze ook, naast nog wat stieren en een koe…) want het was de hoogste tijd om die eens te scheren. Dus na een schapenjacht (helaas ontsnapte er eentje steeds…) kon Chiz aan de slag om ze te scheren en de lammetjes te castreren en van hun staarten te ontdoen (arme beessies…). Ook kregen een aantal een manicure… Toen de vraag van Chiz kwam of ik ook een manicure nodig had keken Jud en ik elkaar aan en lagen helemaal in een deuk… Ik had namelijk net die ochtend verteld over de humor van mijn Le:en-liefhebbende-ex-collega’s, waaronder dus de ‘manicure-set’ van Pien… Dus mijn Le:en-liefhebbende-ex-collega’s snappen wel waarom Jud en ik zo moesten lachen. Ik heb maar beleefd geweigerd, temeer omdat de manicureschaar voor de schapen er niet zo uitzag als die van jou, Pien… hahahahaha! Na een paar schapen-scheeracties te hebben aangezien, ben ik met Jud en de kids weer richting de farm gegaan om de wasjes af te maken en het eten klaar te maken.
 
Maandag bracht Jud me via een toeristische route naar Fairlie toe (daar wonen ze 18 km vandaan, dus genoeg te zien op de scenic-route) en nadat ze nog even een broodje en koek voor mij voor onderweg had gekocht, heb ik afscheid van ze genomen… (ik hoorde van Jud dat Heath tegen haar had gezegd: ik ga extra langzaam doen, dan mist Maaike haar bus en moet ze blijven…. aaaahhh wat lief he?) Wel erg jammer, maar ja, nu ben ik weer de heuse backpacker! Na een maand alleen maar bij familie en vrienden te hebben gezeten, is het gevoel van vrijheid (zelf bepalen waar je slaapt, wat je eet en wat je gaat doen) toch wel weer heerlijk! De rit van Fairlie naar Queenstown was werkelijk prachtig! Ik begon me af en toe werkelijk in de Lord of the Rings-set te wanen… Langs Lake Tekapo, Mount Cook en diverse mooie landschappen kwam ik gisteravond in Queenstown aan. Snel een hotel gezocht, even wat gegeten en lekker naar de film: The Holiday… (wat is Jude Law toch een lekkere vent… hahahaha). Toen in het donker in mijn dorm-kamer (deel ik met 4 anderen) omgekleed, en naar bed… Shit, waar was mijn slaapzak? Ergens onderin dus… in het donker erbij gezocht en maar gaan slapen… Vandaag druk geweest met queenstown te doorlopen, op zoek naar werk, een sofi-nummer regelen, een bankrekening regelen…. En het is allemaal gelukt, ik heb een NZ-bank-account, een aanvraag voor mijn sofi-nummer is onderweg en ik ga morgen al aan de slag, in een vineyard (in de druiven dus)!!! Dus tja ik moet het vanavond maar niet te laat maken, dus ik ga zo ff wat eten, mijn ontbijt en lunch bij de supermarkt halen en dan mijn kleding klaarleggen voor mijn werk…. Whaaaaa, ik ga weer aan het werk…!!!! hihihihihi! Ik hou jullie op de hoogte!
 
Veel liefs,
Maaikie

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment