In de druiven en stappen in Queenstown!

He he, lekker: weekend! Het is een tijdje terug dat ik zo blij was dat het weer zaterdag en zondag was en ik niet aan het werk moest… hahaha! Woensdag ging het werk helaas niet door, maar donderdag en vrijdag ben ik hard aan het werk geweest in de druiven… Pfff, het is best zwaar werk hoor! Veel bukken en laag werken, maar gelukkig was het niet al te zonnig vandaag, waardoor het niet superheet was de hele dag. Evengoed wel zonnecreme op, want verbranden doe je zo hier! Ik moest op tijd mijn bed uit, en vervolgens om 07.00u bij het uitzendbureau klaarstaan. Daarna een uur in de minibus, met nog 10 anderen, op weg naar de Burn Cottage Vineyard, een biologische / organische kwekerij (dus vol met vreselijk onkruid… hahahaha). Daar de hele dag met de planten (nog net geen boompjes) gewerkt: Onkruid wieden (zeer nodig, een organische kwekerij doet niet aan wegspuiten he…), stekken omhoog binden zodat ze goed rechtop groeien, jonge stekken vastzetten, en onnodige takken wegknippen. Anyway: de eerste 16 uurtjes werk sinds zeeeeer lange tijd zitten er weer op! ;-) Dus toen ik vrijdag zeer brak weer in mijn hotelletje aankwam, ging ik eerst ff op bed liggen hoor…. pfff…. Het is overigens een gezellige groep mensen waarmee ik werk. Het wisselt wel een beetje per dag, maar met wat Duitsers, Kiwi’s (Nieuw Zeelanders dus), Engelsen en zelfs een dame uit Uruguay, vermaak ik me prima! Zaterdagochtend dacht ik, na al dat spierenwerk, moet ik weer even wat lichaamsbeweging doen om de spieren los te krijgen, dus heb ik even een rondje hardgelopen in het park, de Queenstown Gardens. Daarna lekker in de stad rondgewandeld, en even een wasje gedaan. ‘s Avonds was ik in eerste instantie van plan om bij een Thais restaurant te gaan eten, maar ik zag een leuk Mexicaans restaurantje, dus ik dacht: ik ga daar lekker happen. Dus zit ik daar in mijn eentje te eten (ben ik inmiddels zo gewend, maakt me niets meer uit, om een tafeltje voor een te vragen, hihihihi!), en terwijl ik mijn dessert bestel, spreekt de dame achter me me opeens aan: ben jij soms Nederlands? Ehm jaha! Nou dan kunnen we net zo goed gezellig met zijn tweetjes zitten!  Dus ik was gezellig bij Manon aangeschoven. Zij is sinds december aan het rondreizen en we hebben er een gezellig avondje van gemaakt. Naar een leuke karaoke-bar gegaan (en nee, niet zelf gezongen) waar we tijdens het babbelen er achter kwamen dat we allebei voetbalfans zijn… En dan ook nog een dat ik dus voor AZ ben en zij voor Ado Den Haag… En hoe groot in de kans dat je de dag nadat in Nederland de wedstrijd Ado-AZ is gespeeld (vrijdagavond, 1-3, AZ dus gewonnen, gnagna…), aan de andere kant van de wereld een tegensupporter tegenkomt? En ook nog eens eentje die in het vak Midden Noord (harde kern van Ado) staat, terwijl ik altijd in het hardekern-vak van Az stond? Echt heel maf en stomtoevallig dus!! Na de karaoke-bar zijn we nog naar een andere dancing gegaan, beetje apres-ski-achtig, maar wel leuke dansbare muziek, waar we dus tot een uur of 2 verbleven. Toen moest ik echt naar huis, want mien voooeeten doen so seer… Want ja, een onverwacht avondje stappen op hoge hakken, terwijl je dat al een hele tijd niet meer gedaan hebt, dat hakt er wel in…. Dus richting hotel gegaan en ik kom Manon als het goed is volgende week wel weer tegen in Queenstown. Ze is nu namelijk op een korte tour naar het zuiden en komt donderdag weer terug in Q’town. Wie ik ook weer tegen ga komen is Adi, de engelsman die ik in Vietnam en Cambodja heb ontmoet! Hij gaf aan dat hij 3 februari naar Queenstown vliegt vanuit Australie… Dus ikke: Whaaaat? Daar ben ik nu en daar blijf ik nog wel een tijdje!!! Dus afgesproken dat we dan de boel in Queenstown weer onveilig gaan maken en de laatste roddels weer kunnen uitwisselen… hahahaha!
 
Het is trouwens wel maf hoe de Kiwis je begroeten, in winkels enzo. Ze zeggen allemaal: Hi, how you doing? Eerst dacht ik nog even dat de mannen allemaal op zijn Joey’s (uit Friends) me probeerden te versieren (‘How you doin’…?’), maar toen de dames dat ook deden, dacht ik, oh shit, ze vragen echt serieus hoe het met me gaat… En ja, moet ik het dan ook terugvragen en een kletspraatje beginnen? Had het advies gekregen om gewoon maar te reageren met: Fine, thanks. Het is gewoon een soort ingebakken vraag, die niet echt serieus beantwoord hoeft te worden met: nou eerlijk gezegd, ik heb nogal last van mijn rug door mijn werk, en het vreselijke hete weer zit ook al niet echt mee, heb je ook al gehoord van het feit dat werken in de druiven ehm blablabla… nee dus! hahahaha!
 
Leuk trouwens dat ik door diverse mensen op de hoogte word gehouden hoe het in Nederland allemaal vergaat, ik geniet van die verhalen hoor!!! Helaas heb ik ook het vervelende nieuws vernomen dat een oud-klasgenootje van mij (tevens het nichtje van een vriendin van mijn moeder) afgelopen dinsdag is overleden, na een zware strijd tegen kanker… Dat zet je wel even aan het denken hoor… Dus voor iedereen: geniet van elke dag en doe wat je wilt doen… Doe ik nu ook: ik reis waarheen ik wil en geniet met volle teugen van alles wat ik meemaak… Geniet!!!
 
Veel liefs,
Maaikie
 
PS: mijn site is inmiddels de 11.000 bezoekers al gepasseerd!!! Wauwie!!!

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

