Na Invercargill nu in Te Anau!

Zo, daar ben ik weer, onder de vrolijke klanken van Torn van Natalie Imbruglia (met de beelden van die cabaretiers met hun ‘voor-doven-versie in mijn hoofd’, lig weer helemaal dubbel…) tik ik maar weer eens op veler verzoek een verhaaltje. Sorry dat het zo lang moest duren, maar ben weer druk geweest de laatste weken!

Ik was geloof ik bij maandag 12 februari gebleven. Wel nog op zoek geweest om wat werk te vinden in Invercargill, maar goed, ik wachtte maar het gesprek met Enterprise op dinsdag af. Dus maar een rondje door de stad gelopen en de Botanic Garden bezocht (volgens mij een nieuwe verslaving in wording: botanic garden bezoeken…. heerlijk door de rozentuinen lopen). Tevens was hier de kleine zoo te vinden, waar dus wat wallaby’s en herten rondlopen, niet echt spectaculair dus… Ik ben ook naar het museum gegaan en daar de een van de trots-en van Nieuw Zeeland bekeken: de film ‘The world’s fastest Indian’!!! En nee, dit gaat niet over iemand uit een Etnische groepering, maar over het motortype de Indian. Het is het verhaal van Burt Munro uit Invercargill die met zijn Indian op de zoutvlakten van Bonneville (in de VS) het wereldsnelheidsrecord (voor dat type motor) over land heeft gebroken. Geweldige film met Anthony Hopkins die deze film zonder winstoogmerk heeft gedaan (gewoon gratis dus). Heb nu dus naast Whale Rider (ook een prachtige film over de Maori’s, gezien toen ik bij Jud en Chiz was), een tweede heuse Kiwi-film gezien hier (en ja ook de LotR-serie is in Nieuw Zeeland opgenomen, maar dat gaat over een andere wereld). Dinsdag het gesprek met Karen van Enterprise die me meteen een baantje in de wasserette aanbood waar ik meteen woensdag kon beginnen. Ook was ze bezig om een jobje voor me te regelen in Te Anau in een Holidaypark, maar in afwachting daarvan kon ik wel aan de slag in de wasserette dacht ze. Goed gedacht, ben ik van de straat en verdien wat centen erbij, toch altijd handig! Dus daar woensdag heen gegaan en wat ik daar moest doen? Handdoeken vouwen, veel handdoeken vouwen, heeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel handdoeken vouwen enne nog meer handdoeken vouwen. Heb ik al gezegd dat ik handdoeken moet vouwen?? Het was dus de vouwafdeling van de wasserette, waar alle containers met gewassen ehm ja handdoeken aankwamen en opgevouwen weer de deur uitmoesten. Het was wel gezellig werk, met al die dames en een enkele heer. Enne, je kent die reclame van Venco…, je weet wel, met dat dropje? Ja hoor, ik kwam ook een snoepje tegen, niet in een broekzak, maar op een handdoek (uiteraard…)… En nee natuurlijk heb ik die NIET opgegeten, het was immers geen Venco-dropje?😛 Ook was het die woensdag dat ik begon natuurlijk valentijnsdag, maar ja niemand heeft mijn verblijfsadres, dus ik verwachtte al niets…😉 Maar de bazin van de wasserette bleek voor iedereen een chocohart te hebben gekocht, lief toch! Ik heb in de wasserette van woensdag tot dinsdag gewerkt (gelukkig wel het weekend vrij, maar ja toen moest ik mijn eigen wasje nog doen… dat kon ik er niet even tussendoor gooien daar in de wasserette), even een weekje dus. In het weekend ben ik nog naar de film Music and Lyrics, wat een heerlijk chickflick is, en ik denk dat mijn oudcollega ietje de film wel kan waarderen, of ben je al geweest, iet? PoP goes my heart… Heuse 80’s-swinger, die Hugh Grant! Ga zelf maar kijken!!! :-))) En verder nog even lekker uit eten geweest (had verder elke dag in de hostel gekookt) en weer voor zo’n heerlijke pizza gegaan (heb weer heerlijke ideetjes opgedaan voor de pizza hoor mams!) bij Sopranos. Heb wel een gezellig weekje gehad daar in Invercargill, onder andere met een leuke engelse jongen die zijn enkel in het gips had zitten… Arme gozer, was net 2 weken aan het backpacken, breekt ie zijn enkel (heb nog gevraagd of ie familie van jou was, EG…😉 ) in Queenstown. Maar goed, hij ging evengoed door, alleen ff wat rustiger dan de bedoeling was. Dus met hem gezellig wat avondjes voor de tv doorgebracht, Friends kijken. Alhoewel, ik zat Friends te kijken, hij voornamelijk naar Rachel…😉 Hij had oveirgens weinig keus waar ie naar kon kijken, want anders zou ik de afstandbediening wel pakken en ermee weglopen, kan ie toch niet zo snel achteraan… gnagnagna… Dus heb hem verplicht naar Desperate Housewives en Prison Break laten kijken… hahaha! Zijn gips was overigens roze… Hij moest nieuw gips en toen zei ie voor de gein: ‘doe maar roze’ en de zuster deed het er ook nog om,
dus tja toen kon ie niet meer terug… hahaha! Ben benieuwd wat voor kleur ie er inmiddels omheen heeft…
Wat ook wel grappig was, was dat ik op weg naar mijn werk elke dag een bord met een slogan tegenkwam naast de kerk. Je moet wel van tevoren even weten dat een warenhuis hier een slogan heeft: The Warehouse, where everyone get’s a bargain (korting)! En naast die kerk staat het volgende bord: The Prayerhouse, where everyone gets a pardon… Goed gejat moet ik zeggen! Enne, wat ook wel lachen was, dat toen ik in de supermarkt was, er een leuk muziekje opstond…. Volare (een slome versie, maar toch…). Liep ik daar met een enorme grijns door de supermarkt… Moest toen ff aan jou denken, EG…. hahahaha!

Na dat weekje wasserette, en nog geen zicht op wanneer dat holidayparkbaantje nou eens door zou gaan, besloot ik om maar zelf alvast richting Te Anau te gaan. Dus woensdag de 21e met de bus naar het pittoreske Te Anau. Daar meteen naar een holidaypark gegaan en ingecheckt voor een backpackersdorm en gevraagd of die man achter de receptie misschien wist of er misschien personeel werd gezocht her of der. Nou, hier bij ons! Ik bleek dus de manager te spreken en hij bood me meteen aan om even voor een kort gesprekje te gaan zitten. Goed plan! En ja, ik kon meteen aan de slag (ehm, meteen de volgende dag dus), en daar verblijven voor half geld in een eigen kamer (ipv een dorm met 5 anderen) en ondertussen geld verdienen! Super! Heerlijk weer ff lekker een eigen kamer waar ik mijn hele tas weer ff leeg heb kunnen halen (ipv uit mijn tas leven) en alles kan laten slingeren, zonder dat het anderen in de weg ligt. Ook is het park gelinkt aan een busmaatschappij, Tracknet, waardoor ik in de regio gratis gebruik kan maken van het vervoer, bijvoorbeeld naar Milford Sound (een van de fjorden hier) of naar Queenstown. En het werk? Housekeeping, dus lekker bedden opmaken (strak…), handdoeken neerleggen (hoef ze tenminste niet te vouwen), keukens boenen en ramen wassen enzo… Gezellige groep meiden waarmee ik werk en het is zo’n 6 a 7 uurtjes per dag. Alleen zondag was een langere dag voor me, toen ik na het housekeepen ook nog eens een aantal bussen (van Tracknet dus) ging wassen. Ik heb een dag van 10 uur gemaakt toen… pfff… Maar goed, het verdient dan ook wel lekker, dus een paar uurtjes extra is mooi meegenomen, en nu heb ik aangeboden om vaker de bussen de toen als de vaste wasser zijn vrije dagen heeft! Dus komende zondag weer een lange dag voor de boeg!

Ik heb nu dus 6 dagen achtereen gewerkt en nu lekker mijn 2 vrije dagen…. Heerlijk ff niets doen vandaag (op wasje en boodschapjes na, en vanavond lekker weer Prison Break… Jummie!!!) en morgen ga ik een deel van de Kepler-track lopen, lekker ff hiken door de natuur! Ik zal wel weer mooie foto’s kunnen maken! :-))) Zin an!!!

Veel liefs en xxx,
Maaik

PS: heb van mijn mamsie gehoord dat Aunty Lydia nog een brief had gestuurd naar haar waarin ze aangaf dat ik zo’n lieve, mooie meid ben en dat ik zo goed had geholpen tijdens de drukke kerstperiode. Echt superlief om te horen. Ook gaf ze aan dat ze me inmiddels een beetje als haar 4e dochter beschouwt… [en nu allemaal in koor: aaaahhhhhhh…..] Zal ze het wel erg leuk vinden om me straks weer te zien als ik als verrassing weer die kant opkom!!!
PPS aan mijn mini-zusje Tessa: happy birthday alvast! Fijne dag donderdag!!!

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

