Celebration!!!

Lieve allemaal,
ik
heb wat te vieren, vandaag ben ik namelijk precies een half jaar weg
uit Nederland… Jaha, 19 september begon mijn reis en we zijn zomaar
alweer 6 maanden verder! En ja, ben ik ‘al’ 6 maanden weg, of ‘pas’ 6
maanden? Voor mijn gevoel ‘pas’ 6 maanden, de tijd vliegt om joh, we
zitten alweer in 2007 en de vierde maand komt alweer dichterbij…  En
ja, ik heb verder ook weer genoeg te melden, dus leest u voort!

Vorige
week maandag had ik nog even gezellig met mijn mamsie zitten kletsen op
de msn en de nodige roddels weer uitgewisseld, heerlijk om op de hoogte
te worden gehouden van al het wel en wee in Nederland. Daarna ben ik
even lekker op een terrasje gaan zitten, en wat boodschapjes en
dergelijke gedaan. Dinsdag moest ik weer aan de slag, en aan het einde
van de dag even gezellig met wat collega’s een koppie gedaan in het
centrum van Te Anau, omdat we even moesten overleggen over het cadeau
dat we gingen kopen voor een collega die ging trouwen. Dus dat even
gekocht, de nodige maffe dingetjes uiteraard zoals een eetbare string +
bijpassende handboeien en een sex-spel. Zo komen ze hun honeymoon op
Fiji wel door denk ik…. hahaha!! Na al de cadeautjes gekocht te
hebben zijn we de kroeg in gedoken, de Moose. Hier was het niet druk,
maar wel gezellig zo met alle poets-collega’s. Het werd uiteindelijk
wel lekker laat, aangezien een groepje collega’s die later bleven me
steeds aan het bier wilden houden. Ach toe nou, je blijft toch nog wel
ff, neem nog 1 biertje dan… Maar goed, ik was dan ook een van de
weinigen van dat groepje die weer aan de slag moest de volgende dag….
Dus had ik me om een uur of 11 naar het Holidaypark laten brengen door
de barkeeper die ook als chauffeur dient voor de bargasten… erg
handig!! De volgende dag dus weer aan de slag, en alhoewel het werk wel
lekker ging moest ik ‘s avonds toch wel ff een tukkie doen na het
eten…. Had zowaar mijn favo-serie Prison Break helemaal gemist….
gvd, shit, en meer van dat soort krachttermen… Donderdag was een
normaal werkdagje, inclusief de bussenwas… Had nu eindelijk ook eens
een keer de grootste bus voor mijn kiezen gekregen, zo’n 40 persoonsbus
zeg maar. De rest zijn van die kleinere busjes voor 9 tot 20 man enzo.
Dus moest ik toch even aan de manager van Tracknet vragen of hij die
grote bus even naar de parkeerplek wilde brengen na het wassen. De rest
doe ik namelijk wel zelf, ook die grotere bussen voor 20 personen,
tenzij er een lastige trailer achterzit en ik dat ding achteruit moet
inparkeren…. Dat laat ik toch liever aan anderen over… hahaha!

Vrijdag
de 16e had ik weer eens een daggie vrij, en die had ik mooi besteed aan
een tripje Doubtful Sound… Ja geen twijfel over mogelijk, die was ook
mooi! Weer heel anders dan Milford Sound. ‘s Ochtends weer op tijd
opgehaald door een bus van Fiordland Explorer (nee geen Tracknet dit
keer, ik moest nu wel betalen…) en naar Manapouri gebracht. Onderweg
zag ik dat het stuk van de Keplertrack dat ik had gelopen helemaal niet
zover van de beschaving aflag. Terwijl je als je zo’n track aan het
lopen bent toch het gevoel hebt dat je in the middle of nowhere bent…
In Manapouri op de boot gestapt in de haven Pearl Harbour (niet te
verwarren met de film Pearl Harbor…😉 ). Dit was een kleine
catamaran voor 20 personen en dit was dan dus ook meteen de groep voor
de dag. De boot vertrok richting de Westarm Centrale over Lake
Manapouri. Het was nogal een bumpy ritje, aangezien er behoorlijk wat
golven waren. Bij de Westarm Centrale stapten we uit de boot de bus in
en gingen we ondergronds… Na een rit van zo’n 2 km waren we 200 meter
onder de grond en konden we de electriciteitscentrale bewonderen die
het water van Lake Manapouri omzet in electriciteit. Was wel een maf
gezicht, zo’n ondergrondse centrale, het leek wel een James
Bond-filmset! Na de info gelezen te hebben, gingen we weer de bus in en
werden we naar Deep Cove gebracht, een uithoek van Doubtful Sound. Daar
weer een boot opgestapt en helaas (of ja toch weer: lucky me) regende
het nogal in de Sound. Dus weer veel watervallen te zien. Alleen,
aangezien we een klein bootje hadden was er niet veel ruimte om achter
op het dek droog te staan om foto’s te maken. De trip zelf was wel weer
erg mooi, Doubtful Sound ziet er weer anders uit dan Milford Sound, wat
lagere bergen en meer groene begroeiing overal. Ook weer wat zeehonden
gezien en wat albatrossen. De hele trip ook weer terug gemaakt (met de
bus naar Lake Manapouri, boot naar Manapouri en weer de bus naar ‘mijn’
Lakeview Holidaypark) en dus een mooi dagje uit gehad!! ‘s Avonds was
ik van plan om niet al teveel te doen, dus even Friends gekeken en gauw
even naar het centrum om wat boodschapjes te halen. Word ik toch zomaar
‘ontvoerd’…!!! Ik liep dus weer richting holidaypark en
toen stopte er een busje, waar mijn cheffin Nadine met een stel
vrienden inzat! ‘Hey Maaike, jump
in!’ Ik dacht dat ze richting holidaypark gingen, dus ik stapte in,
maar nee, ze
gingen nog wat mensen ophalen en daarna een happie eten en borrelen.
Onderweg ook nog wat biertjes bij een vriend van hun, Ian, uit de
koelkast gehaald. Hij was niet thuis, maar zijn raam stond open, dus de
chauffeur, Rossell klom zo vanuit de auto de keuken in en kwam terug
met wat biertjes… Gelukkig kon die gozer er wel om lachen en bedankte
Rossell voor de inbraakveiligheidstest van zijn huis… Voordat we het
chinese restaurant binnenstapten waarschuwde Nadine me nog: het kan wel
een genante bedoening worden hoor… We gingen immers met 12 mensen aan
twee grote ronde tafels zitten en de nodige wijntjes kwamen op tafel…
En uiteraard lekker luidruchtig geintjes maken en het eten
becommentarieren… Op de een of andere manier deed het me dus ook heel
erg denken aan de dinerdates met mijn oud-collega’s… Hoefde ik Le:en
toch niet zo heel erg te missen… hihihi! Na het eten gingen we
afrekenen, maar toen ik bij de kassa aankwam bleek er al voor me
betaald te zijn… Hm, oh oke, geen idee wie dat betaald had, maar
goed, het was al betaald dus… Daarna de bus ingestapt en naar de
Moose gegaan en daar een biertje (ehm, pul bier dus…) gekregen van
een van de jongens (dacht niet dat hij mijn eten betaald had…). En
vervolgens nog even naar Red Cliff gegaan, een andere kroeg, en daar
ook weer een biertje gekregen… Had ik toch weer een gezellig en
zowaar gratis avondje uit…! Rond een uur of elf richting huis gegaan,
want zaterdag stond er weer een werkdag op het program…

Zaterdag
dus eerst weer aan de slag gegaan om alle huisjes en dergelijke schoon
te maken en de bedden op te maken voor de nieuwe gasten. ‘s Avonds
hadden we een veiling met collega’s van de gevonden voorwerpen die het
afgelopen seizoen achter zijn gelaten in de kamers en nimmer zijn
opgehaald. Het was een gezellige bedoening, alhoewel er wat de
veilingspullen betreft niet echt dingen voor mij tussen zaten. Niets
gekocht dus, mijn backpack is al vol genoeg en er zaten niet echt
dingen tussen waarvan ik dacht: dat moet ik hebben… Maar goed, het
was wel erg leuk met alle collega’s. Tevens was het St Patricks Day, weet alleen ff niet wat voor feest dit moest voorstellen, maar we moesten allemaal wat groens aan doen… Gelukkig had ik nog wel een groen sjaaltje in mijn backpack zitten, dus kon ik me tenminste vertonen… hahaha! Daarna een barbecue en lekker aan
de borrel met zijn allen. Rond een uur of half tien gingen we met een aantal collega’s (o.a. de japanse Yuki en Mitsuko, de duitse Britta en de kiwi’s Marion en Steve) naar de Moose waar we door onze eigen taxi-chauffeuse heen gebracht werden (zij werkt ook voor Tracknet). Hier was het een enorm gezellige boel, vanwege St Patricks Day was daar ook iedereen in het groen en was een live-bandje dat goeie muziek speelde. De hele avond dus heerlijk op de dansvloer gestaan, en zelfs nog even ge-headbangd… (doe ik dus noooooooooit meer, mijn nek doet nog pijn…) Rond een uur of half 3 was het toch echt tijd om naar huis te gaan, aangezien om 8 uur de wekker weer zou gaan… Gelukkig ging hier de wintertijd in waardoor we die nacht een extra uurtje zouden hebben… Tja dat heb je op het zuidelijk halfrond, hier wordt het nu dus herfst…! Dus zoals ik al zei, om half 2 (!) liep ik samen met wat collega’s en twee kiwi-gozers, Andrew en Cameron uit Gore, richting holidaypark. Het was een gezellig wandelingetje van zo’n 15 minuten, daarna de rest richting bed gestuurd en ik had met Andrew de avond even goed afgesloten…😉 De volgende dag waren er een paar collega’s behoorlijk brak… Gelukkig had ik er niet zo’n last van, op de een of andere manier had ik geen kater en dat terwijl ik toch de nodige biertjes achterover geslagen had…. hahaha! Maar toch was ik gisteravond wel op tijd mijn bedje ingedoken en had ik zo ongeveer 10 uur geslapen voor de wekker vanochtend weer ging… hihihi…

Vandaag dus weer aan het werk en ja, het is de 19e en dus ben ik een half jaar weg… Denk dat ik zo maar ff een gebakje neem om het te vieren…! :-)))

Veel liefs en xxxxxx (6 stuks, 1 voor elke maand… hihihi),
Maaike
PS binnenkort weer nieuwe foto’s, heb er weer genoeg gemaakt!!! Moet alleen ff wachten tot ik ze een beetje normaal kan uploaden…

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

