Het heen-en-weer….. ;-)

Tja, zo ben je opeens weer in Rotorua! ‘Huh, maar dat vertelde je de vorige keer toch al?’ Jep, ik zal het maar weer even toelichten… Veel leesplezier!

Zondag 29 april was een rustig dagje bij de familie Taft, even op de pc (mijn vorige verhaal tikken) en verder lekker rustige-zondag-houden. Die middag waren we nog wel even met de boot naar Lake Tarawera geweest, met Sue, Peter, Callum en Karenza dus het water op. Het weer was wel aardig, maar niet zo warm om echt het water in te springen. We hielden het dus maar op vissen. Ehm, ik dus niet…. Ik ben aleen bezig geweest om de vislijnen te ontwarren die totaal in de knoop uit de viskoffer kwamen (leuk klusje…) en op te noemen waar de vissen waren… Want tja, ik had daar een soort zesde zintuig voor….😉 Nee hoor, ze hadden een handige sensor onder de boot die precies aangaf waar de vissen zich bevonden. Dus ik: eentje op 23 meter onder ons! En nu een paar op 12 meter… Oh wacht nu zijn ze weer weg… Leuke taak dus. Verder heerlijk rustig op het water, we waren zo ongeveer de enige boot daar! En dan te bedenken dat het echt geen klein meertje is! Na alle visactiviteiten (helaas niets gevangen maar dat lag echt niet aan mij), nog even rondgevaren en langs een heetwaterbron gevaren. De grond rondom Rotorua is namelijk thermisch actief (vulkaangrond) en heeft hierdoor een behoorlijk aantal warme bronnen. Dus even pootjebaden in warm water terwijl verderop weer behoorlijk koud was! Daarna maar fish en chips gegeten, gewoon uit de winkel… ’s Nachts ben ik dus opgestaan om op het internet de standen uit de eredivisie te volgen… Had ik maar lekker van mijn nachtrust genoten… Grmbl…. Helaas geen kampioen geworden dus… Kreeg nog wel een mailtje van AZ dat ze me bedankten voor mijn steun per mail, maar helaas het mocht niet baten… Maandag was nogal een regenachtig dagje, maar dat maakte niet al teveel uit, aangezien ik een dagje Spa had voorgenomen. Moest alleen wel met de bus naar het centrum toe, want in fietsen in de regen had ik ff geen trek. Daar dus naar de Polynesian Spa gegaan en heerlijk genoten van alle verschillende warm waterbaden… En gelukkig niet al teveel van de zwavelstank die door Rotorua hangt. En tja, aangezien het wel 30 april was, moest ik op de een of andere manier Koninginnedag gaan vieren! Dus ik had al in Taupo afgesproken met Yvette om dat dan maar in de Belgische bar te doen. Eerst even een happie gegeten bij Fat Dog, waar ik een kip met sate-salade nam en Yvette een bijzondere (veggie)burger. De burger was namelijk zo’n 20 cm hoog en niet bepaald in de mond te stoppen op die manier! Heb er dus eerst maar een foto van gemaakt voordat Yvette de burger van bovenaf laagje voor laagje begon op te eten. Hahaha! Daarna dus naar het  Belgisch Cafe. Tja als je geen Nederlands cafe hebt, dan maar wat er nog enigzins dicht bij ligt, nietwaar? We hebben er een hele gezellige avond van weten te maken, ondanks dat het in het cafe zeer rustig was. Tja het was maandag he… Maar goed, leuke herinneringen ophalen aan de Lama’s is altijd fijn (zeekomkommer knuffelen, Micheal Jackson en Kabouter Puh-nis, Maxima die vreemdgaat…) met Nederlanders die precies weten waar je het over hebt! Gezellige boel dus!

Dinsdag 1 mei (jeetje, alweer de 5e maand van die jaar…) begon weer met inpakken, want de volgende halte op mijn trip stond weer op het program. Dus door Peter naar het centrum gebracht en daar nog even een koffie (van de Fat Dog…) en een broodje gedaan met Sue. Daarna dus afscheid genomen en dus bus in naar Tauranga! Tja, ik had begrepen dat daar de kiwi-boomgaarden in de buurt waren, dus als ik nog wat wilde werken, ik dat daar wel kon proberen. In Tauranga aangekomen eerst naar de YHA-hostel gelopen en ingecheckt. Toen even wat rondgelopen in Tauranga en boodschapjes gedaan. Rond diner-time kwam ik in de keuken Paul en Daan weer tegen. Nee, niet onverwacht want ik wist dat ze daar waren. Dus gezellig met ze wat gegeten en een gezellig avondje ervan gemaakt. Eerst even Hartenjagen gespeeld, wat ik uiteraard verloor, want het was toch zeker 5 jaar geleden dat ik dat voor het laatst had gespeeld (op de Hogeschool), en een film gekeken. Woensdag met de jongens ontbeten en daarna tijd voor een leuke wandeling. Nou ja, eerst even een bakkie koffie dan bij een frans restaurantje… En nog een bakkie…. En nog een bakkie…. Na drie bakkie koffie waren we toch eindelijk wakker genoeg om een rondje om het meer te gaan lopen. Dus wij op pad, langs de snelweg, door een industrieterrein en toch ook wel langs het meer. Alleen toen we dus daar liepen bleek een deel afgesloten te zijn ivm werkzaamheden. Konden we dus niet eens een heel rondje om het meer lopen… Sjongejonge… Nou dan maar richting The Strand gegaan, de ‘boulevard’ van Tauranga, met genoeg cafeetjes enzo. Eerst even bij coyote wat biertjes gedaan en daarna naar De Bier Haus. Daan kon maar niet uit over die naam… En als ik er ook verder over nadenk, slaat het helemaal nergens op. DE Bier Haus??? DE? Waarom? Ook niet eens omdat ze misschien niet wisten welke duitse naamval ze moesten doen ofzo, want zowel haus als bier is onzijdig en dus das (dosdesdis…)… maak je je druk om een naam… maar het bier (offe: De bier?) smaakte weer prima hoor! Rond een uur of 5 besloten we dat het tijd werd voor een late lunch… Of vroeg diner (met geskipte lunch), net hoe je het bekijkt… Of liner of dunch ofzo, om er een combi a la brunch van te maken… En het werd lekker makkelijk een menuutje van de Burger King. Daarna nog even in de YHA rondgehangen en daarna weer naar de Burger King (jongens jullie zijn echt vaak daar te vinden… had jullie in Taupo ook al daar aangetroffen….😉 ) voor een shake of sundae als toetje, hadden we toch nog niet gedaan.

Donderdag de 2e kon ik nog niet aan de slag in de kiwi’s, dus had ik er een rustig dagje Tauranga van gemaakt. ’s Ochtends een beetje klooien om mijn foto’s op internet te zetten (zie serie 10) en ’s middags met de bus naar Mount Maunganui gegaan. Net voor de Mount had ik weer de Love Boat gezien (de Pacific Princess uit de serie Love Boat die ik ook al bij Christchurch had gezien), ik moest wel ff lachen! Om de Mount (die op een soort schiereiland ligt) was een mooi wandelpad aangelegd waar ik weer heel wat mooie foto’s heb kunnen maken. Prachtige natuur weer en dan die golven die op de rotsen slaan, wauwie… Er waren ook nog paadjes om naar boven te lopen, maar door wat eerdere regenval waren die wel erg drassig geworden en aangezien ik altijd van het type ‘blij dat ik glij’ ben (oftewel op elke wandeltrip wel ff lekker onderuitgaan…) en geen zin had in een vieze natte broek, hield ik het maar op de route om de berg heen… Nog even een koppie koffie gedaan met uitzicht op het strand en zee en daarna weer richting het centrum van Tauranga gegaan. ’s Avonds even wat gegeten en een filmpje gekeken. Vrijdag kon ik dan toch geen kiwi’s plukken. Rond 8 uur werd ik opgehaald en na nog wat mensen opgehaald te hebben reden we naar Te Puke toe. Daar de kiwi-boomgaard in, een mand voor je buik en maar plukken… en plukken…. sjeetje, wat was dat zwaar werk zeg… Die mand kon best zwaar worden en je moest maar blijven plukken…. Dit was dus een dagje en nooit weer… maar goed, als je in Nieuw Zeeland bent, moet je wel kiwi’s geplukt hebben… dus ik kan dat in ieder geval afstrepen op mijn lijstje: ‘been there, done that’! ’s Avonds in de hostel moest ik direct weer naar een andere hostel. Want ik was net te laat met het verlengen van mijn verblijf daar en voor die avond zaten ze al helemaal vol… Helaas…. Dus maar naar een hostel aan The Strand, net naast de Coyote. In mijn kamer meteen 3 gezellige meiden uit Auckland leren kennen en na het eten met hun op het balkon gezeten met een flesje wodka en sprite. Rond een uur of tien maar de boulevard opgegaan en een kroegentocht gehouden. Hier even dansen, daar even sjansen en daar weer een borreltje doen! Wat een gezellige avond!!

Zaterdag 5 mei ben ik weer met de bus naar Rotorua gegaan… Jep het heen-en-weer dus… Ben ik voor de 3e keer in Rotorua! Ditmaal omdat ik via mijn nicht Yvon (die hier 1,5 jr gelee was) contact had gekregen met Connie en Harald Esendam, die hier een gerberabedrijf hebben. Daar kon ik wel aan de slag! Heel wat beter dan kiwi’s dacht ik zo! Bloemen wegen niet zo zwaar als een mand kiwi’s! Tevens kan ik bij hun verblijven in een cottage op hun land en gebruik maken van een auto (heb ik weer een autootje van de zaak dus… hahaha). In Rotorua aangekomen werd ik opgehaald door Connie en Marieke (hun dochter) en reden we naar hun farm. Daar al snel ook kennis gemaakt met zoon Dennis en de kas in om meteen even mee te kijken wat er allemaal moet gebeuren met de gerbera’s. Rond een uur of 5 ging ik met Connie en Harald naar een heuse filipijnse bbq, van hun medewerkster Lourdes. Daar dus meteen lekker wat gegeten (lag een heel geroosterd varken op tafel, ja een hele!) en een wandeling gemaakt door de tuin van Lourdes en Hank… nou ja, tuin, noem het maar een landgoed. Wat geweldig zeg! Ze hadden zelfs een eigen waterval op hun grond!!! Whaaaahhhhh wil ik ook!!!

Zondag begonnen mijn eerste werkuurtjes, er moesten bloemen ingepakt worden. Verder ben ik de afgelopen week dus daar veelal mee bezig geweest: bloemen plukken, inpakken en verdere schoonmaak werkzaamheden in de kas zoals planten netjes houden en oude potten schrobben (neehee, zit niet bij een bejaardentehuis voor lesbische dames… gaat om gebruikte plactic potten die weer even schoongemaakt moeten worden…). Lekker afwisselend en niet zo zwaar als kiwi’s plukken! Ik vermaak me wel! Verder is het ook leuk vertoeven in mijn eigen cottage en bij Harald en Connie. Af en toe gezellig bij hun te eten en een koppie doen en gisteravond hebben we met zijn allen nog even dubbel gelegen om Sister Act (blijft een geinige film). Vandaag hoefde ik niet aan de slag, en ben ik met Harald en Dennis naar het voetbalveld gegaan. Dit was dus een heeeel groot veld met allerlei kleine veldjes erin gemaakt waar alle wedstrijdjes gespeeld werden. Dennis had met zijn team 9-0 gewonnen, dus ze hadden weer goed hun best gedaan! En net nog even heerlijk in de zon gezeten, dat is nou winter hier…. lekker in het zonnetje zitten….

Nou, ik vermaak me hier prima, zo in de bloemen en het winterzonnetje!!

Veel liefs, Maaik

PS het is inderdaad erg leuk om wat uit Nederland te vernemen, dus laat even een berichtje achter of mail me! Altijd gezellig!!!

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

