Nieuwe foto’s, vrije daagjes en volgende ticket geboekt…

Zo, daar ben ik weer even. Ik had dus even een ‘lang’ weekend gehad en dat als volgt besteed…
 
Zaterdag 2 juni was het nogal regenachtig, best balen natuurlijk… Maar ja, voor alles is een oplossing en dus: naar de bieb, 3 specifieke videobanden huren en een Lord of the Rings-marathon houden!!! Wat is dat dan eigenlijk leuk om te zien zeg… Dan merk je pas echt dat je gewoon in een LotR-landschap bent… En steeds dingetjes herkennen he. Zo van: he, volgens mij was dat daar en daar. En verrek, nu zie ik het echt goed, dat is bij Queenstown! En dat stukje, ja leuk om die gebroken wortel weer te zien… Echt super om dat allemaal zo te herkennen! Zondag was het gelukkig wel lekker weer en besloot ik om naar Waimangu Vulcanic Valley te gaan. Dit is weer een van de vele borrelende gebieden hier rondom Rotorua, maar ik vraag me af waarom ik daar nog niet eerder geweest was! Dit is de derde keer in Rotorua en voor het eerst naar Waimangu! Ik raad het bij deze dus iedereen aan: ga je naar Rotorua, dan moet je Waimangu Valley doen!!! Een prachtig natuurgebied met uiteraard de nodige borrelende en bruisende kraters. Het is een wandeltocht van ongeveer 2,5 uur, inclusief een klim en klautertocht om een mooi overzicht over alles te krijgen. Ook nog een mooie regenboog gezien en op de terugweg naar huis nog een mooie ‘sunset’ gezien (oke het was een uur of 4 maar de zon ging prachtig achter de wolken). Dus weer wat mooie foto’s gemaakt!
 
Verder ben ik wederom druk aan het werk geweest en heb weer wat gebarentaal geleerd. Thee drinken is dus doen alsof je sjiek een kopje thee drinkt, met je pink omhoog! En koffie is juist twee vuisten op elkaar bewegen alsof je kofie ertussen aan het malen bent. En dan een erg leuke: als iemand niest zeg je hier uiteraard: Bless you! Dus het gebaar wat Zane doet is een kruis slaan (hoofd, borst, linkerschouder, rechterschouder)!!! Toen we dit voor het eerst zagen moesten we erg lachen, maar nu doen we dat zelf gewoon ook elke keer. Dus toen Rose nieste net voor lunch sloeg ik even een kruisje. Maar goed, aangezien Rose ook altijd even bidt voor het eten, sloeg ze zelf ook een kruis en begon ze nogal giechelend haar gebedje (normaal in stilte) te doen. En dan na het gebed uiteraard ook weer een kruisje en begon ze nog harder te lachen! Ja die Zane maakt heel wat geintjes zonder dat ze wat zegt!!!
 
Ik heb inmiddels een einddatum gesteld aan mijn verblijf hier in Nieuw Zeeland. Op 15 juli vertrek ik naar Brisbane in Australie! Dat is trouwens wel raar hoor, zomaar weer te moeten besluiten wanneer je een land verlaat. Maar ik moet zeggen, zo reizen bevalt me nog prima. Ik heb nu echt een boel van dit land kunnen zien en nu is het gewoon weer even genoeg. Ik blijf nog 2 weekjes voor Plentyflora werken en daarna mag ik de auto nog een weekje lenen om naar de Coromandel Peninsula te gaan. Super toch!? Daarna nog een weekje Northland (ja, inderdaad het noorden van het land…) en dan dus naar Brisbane, waar ik ook enorm naar uitkijk. Zie ik eindelijk ook mijn andere achternicht (ook een dochter van aunty Lydia), Chrissy, en haar man JD! Weer een nieuw land op de planning!!! Maarre, eerst nog even Nieuw Zeeland netjes afmaken… Dus geniet eerst even van de nieuwe foto’s die ik op de site heb gezet (ook de trouwfoto’s van Anna en Lubosz bekijken he!!!) en ik zal snel weer nieuwe verhalen vertellen over uitstapjes naar de Coromandel en Northland.
 
Maar nu ga ik even met de Esendammetjes naar een hotpool…. Even lekker in warm water drijven…. hmmm…..
 
Veel liefs en een dikke zoen,
Maaikie
 
PS: Inmiddels alweer 16.000 bezoekers!!! Op naar de 20.000!!! :-)))

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Nieuwe foto’s, vrije daagjes en volgende ticket geboekt…

  1. Karin says:

    Hoi Maaike,
    Wat lijkt me dat een prachtig land Nieuw zeeland.De lord of de ring is ook zo prachtig al die landschappen.
    15 juli is de verjaardag van je neef Maarten leuk he dan ben jij weer aan het reizen naar Australie.
    Cor en ik zijn net terug van een fietsttocht om het IJselmeer.Je ziet wij houden het wat dichter bij huis,Marloes gaat zondag voor een maand naar Costa rica voor het wereld natuur fonds schildpadden redden[beschermen].
    We wensen jou nog een fijne tijd en tot de volgende berichten liefs van Karin

Leave a Reply

