Friends: The one with: Maaikie speaks French

Op zondag 17 juni was ik dus met Connie, Dennis en Marieke met een vriendinnetje Maia naar de Waikite Hotpools geweest. Dat was even fijn zeg! Helemaal omdat het dat weekend best wel frisjes was en dan dus lekker dobberen in dat hete water… Eerst even met Connie naar de bron van dat water gegaan en dat is echt apart om te zien. In een grote vijver bubbelt er in het midden allerlei ‘nieuw, vers’ water omhoog. Dit schijnt dus 40 a 50 liter per seconde te zijn en met 90 graden is dat best een warme bedoening! Dan stroom het naar beneden richting de hotpools, waar het met koud water wordt gemengd en zo worden de verschillende warme baden gecreeerd. Daar dus even heerlijk vertoefd en daarna nog even wat fish and chips and allerlei andere snackjes gedaan. Afgelopen donderdag 21 juni ben ik naar een Maori-kerkje geweest, Ohinemutu. Dit staat in een kleine Maori-gemeenschap hier in Rotorua en is best een bijzonder kerkje. Er zit namelijk een groot raam in de zijkapel die over het water uitkijkt van Lake Rotorua. Op zich is dat natuurlijk al mooi, maar nog leuke is dat er een Wandelende Jezus in is gegraveerd. En als je dus in de kerkbankjes zit, lijkt het net…. jawel: alsof Jezus op het water loopt!!! Grappig zeg!! Het was alleen wel een beetje regenachtig en alles werd wat grauwer grijzer en dus reed ik weer weg met mijn lichten aan van de auto. Even langs het meer gereden en daarna de stad in. Even rondgelopen en een koppie gedaan enzo en toen weer richting auto… Die dus niet wilde starten….. Shiiiiiiiiit….. Lichten aan laten staan…. Jep, accu leeg…. Gelukkig hebben ze hier de AA…. Nee niet de Anonieme Alcoholisten (alhoewel ik wel even aan een borrel toe was…😉 ), maar de Wegenwacht hier. Die zouden binnen een uurtje er wel zijn. Nog even netjes de parkeermeter bijgevuld en even naar een internetcafe. Daarna weer richting auto, nog geen AA te zien, maar wel een dame die een bonnetje aan het uitprinten was…. Neeeeee, ik wil geen boete…!!!  Want ja, je mag er maximaal 2 uur staan en ik stond er inmiddels al wel langer doordat ik niet weg kon rijden. Gauw erheen gerend en de situatie uitgelegd. Ze vertelde meteen al dat ze dat al had gehoord van de man van het winkeltje waar ik voorstond (die wilde me eerst nog helpen, maar had geen startkabel) maar de boete was al uitgeprint. Ze kon m wel uit haar systeem deleten, maar niet uit die van de Districts Counsil. Daarvoor moest ik zelf langsgaan, met het bonnetje van de AA en een bezwaarschrift indienen (die toch gegrond verklaard zou worden, aangezien zij het met me eens was dat ik inderdaad niet weg kon rijden… duuuhh…). Maar goed, even nog een coffe-to-go gehaald en toen kwan de AA toch. En ja dan is het een kwestie van een accuutje met een startkabeltje aansluiten en de motor draait weer. Je voelt je dan zo lullig he… Maar goed, even een bewijsje van de aardige AA-meneer gevraagd (maar geen borrel aangeboden, je weet maar n ooit met zo’n AA…😉 ) en tja toen moest ik wel 30 minuten de motor aanlaten. Dus maar niet meteen naar de Districts Counsil, aangezien ik niet het risico wilde lopen dat terwijl ik daar binnen bezwaar sta aan te tekenen, buiten mijn auto wordt gejat… Dus maar even een rondje gereden. Meteen even een mooie route sightseeing om Rotorua gedaan en na zo’n 40 minuten was ik weer in de stad bij de D.C. Daar dus bezwaarschrift ingevuld en ik was er even helemaal klaar mee… Dit vroeg om een troost-cadeautje voor mezelf… Bij het internetcafeetje waar ik eerder was geweest vroeg de eigenaar me of ik niet eens een mooie ketting wilde maken. Nou, deze situatie vroeg inderdaad om een ketting… hahahaha! Dus weer naar het cafe, auto geparkeerd en de lichten uitgelaten dit keer… En dus een mooie ketting gemaakt! Ik mocht zelf een mooie steen uitzoeken (Pounamu, greenstone) en daarna heb ik er zelf een koru ingegraveerd. Een koru is een in elkaar gekrulde vorm zoals de nieuwe varenbladeren zich ontkrullen. Het staat voor een nieuw begin, groei en ontwikkeling. En daarnaast ziet het er ook mooi uit. Dus heb ik een mooi souvenir van Nieuw Zeeland erbij! Daarna mocht ik gratis van het internet gebruik maken, dus dat even gedaan door foto’s erop te zetten.
 
Gister, zaterdag de 23e, ben ik ‘s ochtends naar Wai-o-Tapu Thermal Wonderland geweest. Inderdaad, weer zo’n bruisende en bubbelende bedoening. Maar het blijft een fascinerend gezicht, dat maanachtige landschap. Wai-o-Tapu heeft diverse mooie kleuren die veroorzaakt worden door de verschillende stoffen die zich in de aarde bevinden, zoals zwavel. Ik was er mooi op tijd om de geiser Lady Knox te zien spuiten. Die wordt namelijk elke dag om 10.15 stopt wakker gekieteld met wat zeeppoeder en bruist dan vervolgens voor 45 minuten tot 1.5 uur. Maar ja, als zo;’n geiser eenmaal bezig is, hoef je er geen 45 minuten naar te staan kijken. Dus maar een mooie wandeling gemaakt door het park met als die mooie kleuren. Toen weer richting huis gegaan om even wat te eten en bloemetjes te halen in de kas voor Sue en Peter Taft waar ik langs zou gaan. Dus ik de kas in, staan daar Connie, Harald, Hank en Ian de kas op te ruimen. Er bleek die ochtend een windhoosje te zijn geweest die 18 ramen had weggeslagen. Shit zeg!!! Hopen dat het nu een beetje droog blijft tot de ramen gerepareerd kunnen worden. Daarna dus richting de familie Taft, om weer even bij te kletsen. Het was weer een gezellige boel en ook erg leuk om ze allemaal weer even te spreken. Kelsey was nog even haar tussenrapport aan het voorlezen en vertelde dat haar lerares Frans zei dat ze wel wat meer haar huiswerk mag gaan doen. Dus stelde haar moeder voor dat ze haar spreekbeurtje maar even moest oefenen. Maar Kelsey’s reactie was: jij spreekt toch geen Frans, dus dan kan je me niet corrigeren en weet ik nog niet of ik het goed doe… Ehm, mag ikke even tussendoor, zei ik. Ik spreek ook wel een beetje Frans en weet in ieder geval hoe e.e.a. uitgesproken moet worden. Nou, oke! Dus samen met Kelsey aan het oefenen geslagen. Moest wel even lachen, want ik had net de avond ervoor Friends gezien, en het was die aflevering waarin Joey Frans spreekt. Althans, dat denkt hij… Dus bij deze: Maaike speaks French, in ieder geval  beter dan Joey!!! hahahaha! Tussendoor even lekker een soepje gedaan en daarna weer aan het Frans. Rond een uur of half tien hielden we het voor gezien en ging ik richting huis. Ik moest alleen wel beloven dat ik vandaag weer even langs zou komen, Kelsey vond het erg handig om de Franse uitspraak met mij te oefenen.
 
Vandaag  moest ik alleen eerst even aan het werk. Dit was het laatste zondagochtendje en dus de laatste keer dat ik met Jan (vrouw) zou werken. Was weer gezellig en nog een paar fotootjes van ons saampies gemaakt. En ik ga zo dus weer richting de Tafts, weer even Frans babbelen!!!
 
Dus zoals Joey zegt: Tue de flu pa bleubla…..
Oftewel: Au revoir et beaucoup de baisers,
Oftewel: seeya en veel xxxx,
 
Maaikie

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

