Het winterloze noorden…

Na nog 1 nachtje Rotorua bij de familie Esendam, gingen we zaterdagochtend met zijn allen richting het Internationaal Stadion van Rotorua. Want Dennis moest daar een wedstrijd spelen, met jongens die een groep ouder zijn dan hem en tegen een team uit Auckland. Een grote eer dus! Hij had me vrijdag meteen al gevraagd of ik ook kwam kijken, en aangezien mijn bus naar Auckland pas om 16.00 zou vertrekken, kon ik inderdaad wel mee! Leuk om weer eens in een stadion te zijn (niet van het kaliber Victorie-stadion, maar dat mocht de pret niet drukken), ook al moest ik nu voor de ‘blauwen’  (Rotorua) juichen ipv de rooien (AZ)… Na de wedstrijd kregen we nog even een happie, en daarna werd ik bij het infocenter afgezet. Daar dus voor de laatste keer afscheid genomen van de familie Esendam. (Connie, Harald, Marieke en Dennis, nogmaals: superbedankt voor alles!!!) Toen dus op de bus naar Hamilton en aangezien ik daar een uurtje had tot de bus naar Auckland vertrok, had ik even een happie gegeten bij de BurgerKing. Daarna dus de bus naar Auckland. Ik kreeg in de bus opeens de vraag van een Canadees of ik misschien wist of hij voor het vliegveld bij de ene of de andere stop de bus uit moest bij Auckland, maar ehm, dat weet ik niet hoor. Hij dacht dat ik uit Auckland kwam ofzo. Hm, zal aan mijn metropolitische uitstraling (=dame uit een metropool… zoals  de metropool Benningbroek??) gelegen hebben…😉 Maar goed, wel nog even gezellig met deze mede-wereldreiziger gesproken. In Auckland aangekomen kon ik gauw een backpackershostel vinden en na even wat rondgelopen te hebben, een koppie koffie van de Starbucks, en even babbelen op de msn met een oud-collega en een dansmaatje, ben ik richting bed gegaan. Maar ja, het was wel zaterdagnacht he… Dus de hele nacht door kwamen er mensen de kamer in en uit lopen. Licht aan, licht uit (als ze al merkten dat er iemand lag te ‘slapen’…). Maar goed, het was maar voor 1 nachtje… Zondagochtend…. Gaaaaaaapppp, moet ik er al uit…? Ja dus, de bus naar Whangarei pakken om 8.30u… Dus weer richting busstation gegaan en onderweg kwam ik dus nog mensen tegen dus uit de kroeg kwamen rollen… Auckland, the city that never sleeps dus!!
 
In Whangarei was ik naar de dichtstbijzijnde backpackerslodge gegaan, maar die was werkelijk drie keer niets… Smerige keuken, wc-deuren die amper dichtkonden en dan ook nog eens niemand bij de receptie (vandaar dat ik eerst even e.e.a. kon checken). Gauw weer richting travelcentre gegaan dus en me daar op laten halen door iemand van de Bunkdown Lodge. Peter (van oorsprong Nederlander, maar al jaren in NZ) kwam me al snel ophalen en het beviel me meteen heel wat meer. Hij runt deze lodge samen met zijn vrouw Noell en ze hebben hun best gedaan om er een huiselijk gebeuren van te maken. In een grote cottage-achtige woning hebben ze diverse kamers gecreerd en met een gezamelijke keuken en woonkamer (op hun eigen prive-hoek na dan) is het dus een gezellige boel. De meertalige hond (heb slechts Nederlands en Engels uitgeprobeerd op m, en hij begreep beide… of komt dat omdat ‘sit’ en ‘zit’ behoorlijk veel op elkaar lijken?😉 ) en de speelse jonge kat (maf beessie) maken de boel compleet. Toen even een wandeling door de stad gedaan. Het was alleen jammer dat de watervallen nogal een stukje buiten de stad liggen, het was net even te ver lopen en de stadsbussen rijden niet op zondag. Dus dan maar richting de City Basin, het haventje van de stad waar genoeg schattige pandjes te zien zijn. Whangarei kon me helaas niet overtuigen om langer te blijven dus had ik maar een busticket geboekt naar Paihia voor de volgende dag. ‘s Avonds had ik met de Canadeese Courtney en een Sloveense dame even een film zitten kijken. Het was alleen jammer dat richting het einde van de film de stukjes film steeds korter werden en de stukjes reclame steeds langer… Daardoor duurde de film zo lang, dat ik echt op het eind zat te wachten om naar bed te mogen. Maandagochtend dus met de bus naar Paihia. Bij de bushalte stond nog een prachtige dame, van maori-afkomst. Echter zorgde diezelfde afkomst er ook voor dat ze dus een heuse maori-tattoo heeft, op haar kin en onderlip wel te verstaan. Jeetje, zo zonde, maar tja aan de andere kant: het is de cultuur. In Paihia direct naar de Centabay-lodge gegaan, op aanraden van Courtney die daar eerder was verbleven. Daar dus ingecheckt en naar het infocentre gegaan om wat trips te boeken voor dinsdag en woensdag. Dinsdag naar de noordkaap (Cape Reinga) en woensdag een boottrip met zwemmen met dolfijnen (wel koud, maar goed, we zien het wel…). Daarna even geluncht en weer naar de backpackerslodge gegaan. In mijn kamer kwam ik Alexis tegen, een vrolijke spontane dame uit Manchester, Engeland. En ik kon haar meteen even de groetjes doen van Courtney, aangezien die twee elkaar kenden. Toevallig dat ik dus nu met haar een kamer deel. Rond een uur of half zes kreeg ik te horen dat de trip naar het noorden niet door kon gaan vanwege weersomstandigheden. Het was gister al wat regenachtig, maar ja, ik hoopte dat het wel beter zou worden… Nou nee dus… Ach, ik zie wel. Gisteravond met Alexis tv gekeken, Friends, een NZ-soap en daarna Desperate Housewives, en tussendoor lekker zitten kletsen, het was weer een gezellig avondje dus!
 
En ja, dan word ik vanochtend wakker en hoor de regen al flink kletteren op het dak… Inderdaad, vreselijk slecht weer… Regenbuien, windstormen… Ze noemen Northland dan wel het winterloze noorden van Nieuw Zeeland, maar het is zeker geen herfstloos noorden!!! Ik ben blij dat ik zondag richting Australie vertrek, daar is het warmer en volgens mij ook droger!!! Hopen dat ik morgen nog wel een tripje kan maken… :-)) En ga ik dan donderdag richting Auckland.
 
Vandaag is het trouwens 10 juli, de dag dat mijn paps en mams 32 jaar getrouwd zijn!!! Van harte gefeliciteerd paps en mams!!! Ik zal vanavond een borreltje op jullie nemen!!!
 
Heel veel liefs en een dikke zoen,
Maaike

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Het winterloze noorden…

  1. egeetje says:

    Ow ja..bij jou was ‘t avond hé..hihi..
    Thanks voor je mail..In NL is ‘t boek nog niet uit..volgende week..zal wel ‘ns kijken!
    knuff

Leave a Reply

