Australie!!!

Jawel, ik ben aangekomen in het nieuwe land op mijn wereldreis: Australie!! Nadat ik dus zaterdag 14 juli nog in Auckland had rondgehangen  (niet al teveel gedaan vanwege de hangover van vrijdag…) kreeg ik ‘s avonds nog verrassend een telefoontje van mijn ouders. Erg leuk om ze nog even te spreken voordat ik weer het vliegtuig in zou gaan. Daarna wel op tijd naar bed gegaan, want om 5.30u zou mijn wekker weer gaan…
 
Gaaaaap…. ja ik moet er echt uit. Snel gewassen, aangekleed en de tassen verzameld: klaar om te gaan. Uitgecheckt en naar buiten, waar de bus naar het vliegveld langs zou rijden. Maar ja, ik moest uiteraard even op de bus wachten en werd al snel aangesproken door een groepje jongens die na het stappen bij de shoarmatent nog even een happie deden. Een van die jongens, Callum, had een tijdje geleden een paar maanden in Eindhoven gestudeerd, dus sprak wel een paar woordjes Nederlands. Best grappig om te horen. Toen dus de bus in en de vrolijke buschauffeur begon meteen een heel gesprek met me (en ik maar denken dat ik nog wel eventjes mijn ogen dicht kon doen voor ik op het vliegveld was…). Op het vliegveld aangekomen meteen ingecheckt en alle controles door (geen vloeibare stoffen mee enzo…), en toen was het tijd voor een ontbijtje. Even een bakkie thee en wat muesli gedaan en lekker wat zitten lezen. De tijd ging gelukkig wel snel en al gauw was het tijd om richting de gate te gaan. Met het boarden had ik ook geluk, want aangezien ik in rij 64 (bijna achterin) was geplaatst, mocht ik als een van de eersten het vliegtuig in. Ik had weer mooi een raamplekkie en ik zat naast een ouder stel dat oorspronkelijk in Zuid-Afrika geboren was, dus kon ik daar mooi even met ze over kletsen. Helaas vonden zij het geen aanrader om er nu heen te gaan, gezien de onrustige toestanden daar. Oke, ik zet het nog niet op mijn wereldreis-lijstje! Zij vonden het ook weer erg dapper van me dat ik zo in mijn uppie de wereld over reis. Jep, ben er zelf ook wel erg trots op, hihihi! De vliegreis verliep erg vlot en ik had het geluk dat ik heerlijk even wat Prison Break afleveringen kon bekijken (waaronder eentje die ik volledig gemist had), heerlijk…😉 Rond 11.25u plaatselijke tijd kwam ik in Brisbane aan. Wat een prachtig gezicht was dat zeg, bij het vliegen over de kust richting Brisbane kon ik perfect naar beneden kijken en zag ik mooie zandformaties onder water, prachtig! Net een stel duinen die onder water liggen. Het weer was ook van bewolkt bij Nieuw Zeeland, naar strakblauwe lucht in Australie gegaan. Wat een heerlijk weertje zeg! En dan te bedenken dat het winter is! Anywayz, in Brisbane moest ik uiteraard ook de nodige controles weer door en daarna naar buiten gelopen (mijn jas had ik duidelijk niet meer nodig, het was een graadje of 18). Al snel kwam er een rode auto aanrijden (ik moest uitkijken naar een rode Forrester, maar geen idee hoe die eruit moest zien, dus lette ik maar op rode auto’s), en zag daarin een bekend gezicht. Ik had JD al op de foto’s gezien bij Lydia, dus ik dacht: dat moet de man van mijn achternicht Chrissy zijn! Dus even gezwaaid en inderdaad: dat was dus JD. Het was een vlot ritje naar hun huis en meteen gezellig zitten kletsen over mijn avonturen op mijn wereldreis. In hun huis (een erg leuk ingericht huis moet ik zeggen, erg gaaf) even een koppie thee gedaan en kennisgemaakt met LJ (Lisa Jane), die voor JD aan de slag was om een model voor een grot te maken (is voor een nieuwe tv-reclame, aangezien Chrissy en JD de art doen voor tv, film en dergelijke). Jaja, ook op zondag aan de slag. Chrissy zelf was in de city aan het werk voor een nieuwe Nokia-commercial. Na de thee ben ik met een door LJ getekende kaart van de straten in de omgeving op pad gegaan, even een wandeling maken door Brisbane. Even een taartje en een glas juice gedaan, op een nieuw avontuur! Terug bij JD en Chrissy’s huis had ik eerst even een tukkie gedaan (anderhalf uur ofzo), de dag was namelijk wel erg lang aan het worden voor mij… Ik was dus opgestaan om 5.30u Nieuw Zeelandse tijd, wat dus betekende dat het 3.3u Brisbane tijd was. En aangezien ze Chrissy pas laat thuis verwachtten, moest ik er dus wel een erg lange dag van maken… Daarna was ik met LJ aan de slag gegaan om wat cdtjes en dvdtjes in elkaar te flansen voor de Nokia-commercial (het moest er wel echt uitzien uiteraard). Was wel een gezellig klusje om te doen en de eerste fles wijn was al snel opengemaakt… Erg gezellig dus…😉 Toen Chrissy eindelijk thuis was, om 22.15, konden we eindelijk gaan eten. De green curry die JD gemaakt had, stond al een tijdje te pruttelen, dus de geur had ons al hongerig gemaakt! Met zijn vijven (de vriend van LJ, Josh, was ook langsgekomen) hadden we lekker gegeten en vrij snel daarna besloot ik om maar richting bed te gaan. Chrissy had mij namelijk al op de crew-lijst gezet voor de maandag-opnames voor de (internationale!!!) Nokia-commercial. Gaaf!!! Kan ik ook op mijn cv zetten dat ik Art Department Work Exp ben geweest (whatever that may be…) 
 
Maandag 16 juli rond een uur of 7 onder de douche en rond 7.30 de auto in richting Metro-Arts in Edward-street, waar we de opnames hadden. De hele dag ben ik op de set in de weer geweest, even dit uit de auto halen, dan dat weer vastmaken, dan hier weer assisteren, dan daar weer aan de slag. Maar het was werkelijk erg leuk om te doen! Er werden voornamelijk special effects scenes opgenomen die in de commercial voorkomen. Maf dat een hele dag werk dus maar 15 seconden van de hele commercial is… de special effects waren onder andere een exploderende colafles, rondvliegende cdtjes (die we zondag dus gemaakt hadden) en een vallende tv. Het was erg leuk om te zien hoe die tv (plasmascherm) dus van 3 meter naar beneden gegooid werd, waarbij de laatste meter dan dus gefilmd werd. Bij de laatste poging ging het alleen niet helemaal goed: de tv donderde naar beneden en knalde met 1 hoek de vloer in en bleef zo staan!  Iedereen helemaal in een deuk, en het was gelukkig niet een echte vloer, maar een nep-stuk. Hoefde er tenminste geen schade betaald te worden aan Metro-Arts… Tussen de middag gingen we met zijn allen een happie eten bij de Koreaan aan de overkant en kon ik even gezellig kletsen met Chrissy, Josh en Robbie (degene die de special effects maakte). ‘s Ochtends waren we voornamelijk buiten aan de slag geweest, op het parkeergedeelte van de Metro-Arts, maar ‘s middags was het allemaal binnen (o.a. die tv dus). Echter op de 4e verdieping… en de lift deed het niet… Dus tja, toen Chrissy me vroeg om even wat uit de auto te halen, ach ja: natuurlijk doe ik wel even… Maar dat is na een keer of 7 ook wel behoorlijk vermoeiend… elke keer 4 verdiepingen naar beneden en weer terug omhoog… pfff… ‘s Avonds was het dus na het eten en wat kletsen al snel van: ehm, ik denk dat ik maar richting bed ga… Helemaal moe van het traplopen… Maar het was wel een erg leuke dag! De rest van de week ben ik voornamelijk bezig geweest met Brisbane verkennen. Een middagje rondlopen in de Botanic Garden, een dagje met de City Sights bus (lekker toeristisch, maar ach), mooie wandelingen gemaakt, naar het museum. Ook ben ik nog met Chrissy meegeweest naar yoga, ook erg leuk om te doen.
 
Gister hadden Chrissy en JD een verjaardag van een vriend van hun, die dat vierde bij de golfcourse. Het was een erg geslaagd feessie, met een spelletje Putt-Putt-golf tussendoor (wat een soort midgetgolf was, maar Chrissy omschrijving ‘golf for drunk people’, kwam ook aardig in de buurt… hahaha) en vooral veel borreltjes… Rond een uur of negen begon het een beetje fris te worden om daar buiten te blijven hangen, dus besloten we om naar de lokale kroeg te gaan bij Chrissy en JD in de buurt. Daar nog tot een uur of 12 de boel onveilig gemaakt (o.a. mensen die aan het poolen waren een beetje afleiden enzo… hahaha) en toen maar richting bed…
 
Veel liefs,
Maaike
 
PS de flessen wijn worden erg regelmatig opengetrokken hier… en ik moet zeggen: het smaakt me erg goed!!! hahaha!

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

