Crikey!!! Australian Zoo

Nadat ik zondag een beetje brak begon (ivm het stappen met Chrissy en JD & Friends…), ben ik die middag naar de markt op South Bank gegaan. Was wel een leuke markt, maar helaas geen live-muziek waar ik op hoopte. Rond een uur of half 6 weer richting huis gegaan en daar met Chrissy, JD en een fles wijn (tja, moeten wat te drinken hebben…) naar de bioscoop gegaan. We hebben de film Lucky Miles bekeken, een film van australische makelij over een groepje bootvluchtelingen die gedropt worden ergens in de Great Sandy Desert… Leuke film en mooi gemaakt, erg realistisch en de verschillende karakters van de Iraqi, Cambodjaan en de Indonesier waren erg mooi weergegeven (tja dat soort opmerkingen ga je maken als je met mensen omgaat uit de filmwereld…). Thuisgekomen even wat gegeten en uiteraard weer een wijntje erbij. Maandag en dinsdag waren een beetje thuisdagjes, met enkel wat tripjes uit om wat boodschapjes te doen en met Chrissy wat antiekshopjes langs te gaan voor een nieuwe opdracht die ze heeft (op zoek naar de juiste mexicaanse bordjes…). Maandagavond had ik ze een heuse Hollandse hap voorgeschoteld: hutspot!! Tja, een wintermaaltijd, maar ja het is hier winter nu (met 20 graden en strakblauwe lucht, maar goed…)! Dus ik aan de slag met de aardappelen, wortelen, uien (even een goeie Uien-snijden-zonder-huilen-tip: adem door je mond terwijl je de uien snijdt!!! zelf bedacht en het werkte!!!) en een soort knakworsten. Tja, de echte rookworst kon ik niet vinden en de knakworst was het beste alternatief. En ze vonden het gelukkig nog lekker ook, weer eens wat anders uiteraard, maar wel erg lekker.
 
En gister was een geweldige dag, crikey!!! De echte fans hebben de uitroep al herkend uiteraard… Ik ben gister dus naar de Australian Zoo geweest, home of the Crocodile Hunter Steve Irwin. De zoo is 37 jaar geleden gestart door Bob en Lyn Irwin, Steve’s ouders en sinds een jaar of 15 was Steve met zijn vrouw Terri de eigenaar. Rond 9.30 werd ik door CC opgehaald van CC’s Croc Connections. Hij had veel te vertellen over de familie Irwin en met name over Bindi, het dochtertje. De dag ervoor was ze 9 geworden en dat was een groot feest in de Zoo. Zo’n 8500 kids en hun ouders waren gekomen (kids onder 14jr mochten gratis naar binnen) en het was een drukte van jewelste dus. Was wel blij dat ik een dagje later er was, aangezien het dus veel te druk was in de Zoo om alle voorstellingen goed te volgen. En ik kon dus wel alles goed zien. In de bus op de heenweg kregen we een stuk van een docu te zien over Steve en hoe het allemaal begonnen was. Zo zie je Steve als een 9-jarig jochie al bovenop een krokodil duiken… En geen steek veranderd in al die jaren dus. Vlak voordat we bij de Zoo waren gaf CC nog even wat uitleg over de kaart van het park, zodat we wisten waar alles was en zo geen shows hoefden te missen. Daar aangekomen direct naar het Crocoseum gegaan, waar de show was met slangen (weinig show met de slangen zelf), vogels (die vlak over je hoofd scheerden) en een krokodil (de show door Steve zelf was vast wel spectaculairder, maar dit was ook leuk gedaan) wat een leuke show was. Vooral veel gelachen om van die domme geintjes… hahahaha! Daarna heerlijk door het park gewandeld en veel beesten gezien. Prachtig zeg, al die wilde dieren bij elkaar, veel krokodillen uiteraard, maar ook de slangen ontbraken niet. Wat heel erg leuk was, was dat je op bepaalde stukken gewoon tussen de kangaroes liep en daar dus zo mee op de foto kon gaan. Geweldig!! En ook een koala aaien was gewoon mogelijk! Ook heb ik nog een leuke tijgershow gezien (wist niet dat tijgers ook hun voedsel tot in het water achternajagen? Die beesten sprongen er gewoon zo in!) en het voeren van de otters was ook erg leuk. Ook be ik nog met een Koala in mijn handen o de foto gegaan, wat een lieve zachte knuffelbeestjes zijn dat zeg!! Het park was ook helemaal zoals Steve dat bedacht had en je merkt gewoon aan veel dingen dat het helemaal Steve is: echt gepassioneerd, enthousiast en betrokken. Zelfs de bordjes om aan te geven als een hok in verbouwing was, was werkelijk tekst zoals Steve dat zou zeggen. Op de terugweg kregen we nog een stuk documentaire te zien en daarna een stukje over de uitvaart van Steve vorig jaar. De speech van Bindi, van bekenden mensen en goede vrienden. Pfff moest wel ff wat traantjes wegpinken hoor…
 
Nou ik ga maar weer richting huis, moet nog even stofzuigen (had beloofd dat ik dat zou doen) en kijken of ik mijn foto’s nog even kan uploaden. Zien jullie ze snel weer!!! En dit weekend ga ik met Chrissy en JD naar Noosa, een leuk havenplaatsje iets noordelijk van Brisbane. Ben benieuwd!!!
 
Veel liefs,
Maaike

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Crikey!!! Australian Zoo

  1. Karin says:

     Hoi Lieve nicht Maaike,
    Wat een heerlijk verhaal weer!
    Leuk ook dat je je nicht Marloes een reactie hebt gegeven op haar verhaal.
    Zij is inmiddels weer thuis en is zich aan het voorbereiden op haar nieuwe studie gezondheidswetenschappen.
    Australie zoo wat geweldig groot lijkt me dat ook triest hoe hij aan zijn einde is gekomen he!
    Zijn familie zet zijn dierenliefde(lef) door.
    Veel plezier maar weer ik ga weer aan het werk.Liefs van je tante Karin

Leave a Reply

