Bruinbakken in de winter…

Mensen, mensen, wat gaat de tijd toch snel!!! Ik dacht vorig jaar september nog: ach ik ben wel weer terug voor mijn verjaardag (dinsdag 14 augustus)… Maarre, nee hoor: ik vermaak me hier nog prima!!! En ik moet nog maar even kijken hoe en waar ik mijn verjaardag vier, maar goed, dat zie ik dan wel weer!
 
Nadat ik vorige week donderdag dus mijn foto’s op mijn site had kunnen zetten (heb je ze al bekeken??), was ik weer richting Chrissy en JD gegaan en had ik wat schoongemaakt. Daarna kwamen LJ en Josh en konden we aan de Sake… Jummiejummie. Nooit eerder gehad maar het ging er goed in hoor!! Daarna verder aan de rode wijn en gezellig een mie-met-eend-schotel gegeten. En als toetje hadden we dronken aardbeien… Nou ja, aardbeien gemarineerd in Contrieux dan… Maar aangezien we ze mooi hadden rondgeroerd in de schaal met wat Contrieux moesten ze wel dronken zijn!!! hahaha! Het was een erg gezellig avondje. We hadden zelfs nog even wat commercials bekeken via de youtube-site waaraan Chrissy en JD hadden gewerkt (o.a. de Heineken-commercial met het lieveheersbeestje dat de productielijn stillegt! De polonaise-scene in het ‘Hollandse Cafe’ tijdens Koninginnedag of een voetbalwedstrijd, was in een cafe in Sydney opgenomen! Grappig he). Ook hadden we nog even gekeken naar een korte film waaraan ze hadden gewerkt met degene die de props (special effects) had gedaan voor de Nokia-commercial. Geinig filmpje! Vrijdag stond ik vroeg op om alles weer in te pakken en rond een uur of 11 reden we richting Noosa. Onderweg nog gezien: De Steve Irwin Way (is de weg naar de Australia Zoo), borden voor de plaats Gympie (hmm… vraag me af hoe het daar ruikt…😉 ), en we reden van droge vlaktes richting de groenere bergen naar de kust toe. Chrissy wilde een stuk van de route langs de kust rijden dus na een stuk snelweg ging ze de afrit af om richting de kust te gaan. Echter eindigde die afrit in een rotonde (die overigens in Noosa ook veelvuldig, en dan bedoel ik echtechtecht veelvuldig…, voorkomen) en ging ze de verkeerde weg in waardoor we weer op de snelweg uitkwamen… hahaha! oepsie!! In Noosa de sleutel gehaald voor het appartement en daarna aan het strand een lunch gedaan. Prachtig uitzicht zo over de oceaan en het strand. Daarna nog wat gewinkeld (ehm nou ja, window-geshopt dan…) en wat gerelaxed bij het appartement, dat aan de rivier lag en we dus met de kayak zo het water inkonden. ‘s Avonds gegeten bij de BoatHouse, aan de rivier. Mijn eten was wel goed, maar Chrissy had een beetje een domper door een niet-lekkere krab te krijgen. Het was een nieuw restaurant voor Chrissy en JD, maar goed daar gaan ze dus niet meer heen… Zaterdag kwam Chrissy rond 9 uur mijn kamer binnenstormen (gelukkig was ik net wakker geworden) en gooide de gordijnen open. Wake up, it’s a beautiful day!!! En inderdaad, strakblauwe lucht en tijd om eruit te gaan!!! Na een kayak-tochtje-before-breakfast op het terrasje aan het water ontbeten en daarna de esky (=koelbox op zijn australisch. in Nieuw Zeeland heette het een Chilly-Bin) gevuld met boodschapjes (vis, salade, water, brood en uiteraard wijn…) en richting de botenverhuur gegaan. Daar een BBQ-boot gehuurd en de rivier opgegaan. Wat een geweldige dag!!! Veel leuke bootjes gezien op het water, en vooral de woonboten waren erg grappig. Er was er eentje bij die eruit zag als een chalet / tuinhuisje, en had een bordje ‘HillBilly Hilton’ op de voorkant. Uiteraard een foto’s van gemaakt. Ook erg leuk waren de vele pelikanen die we zagen. En uiteraard ook veel eenden die we van het nodige brood voorzagen. Een mooie trip gemaakt via een groot meer (waar we alleen door het midden konden varen, aangezien het daar diep genoeg was, de rest was een en al zandbanken, waarop mensen ‘op het water liepen’) naar het volgende deel van de rivier en daar even gauw een toilet-stop gemaakt voor Chrissy en mij. Eerst op zoek naar een geschikt bosje en daarna liep ik weer terug richting de boot. Daar stonden Chrissy en JD en driftig naar me te wuiven dat ik snel moest komen. JD startte de boot en zo gauw als ik op de boot was, vaarden we weg. Er waren erg vreemde mensen daar volgens Chrissy en JD en Chrissy meende zelfs een man met een mes te hebben gezien die mijn kant op liep… Whaaaaahhhh!!! Denk je daar even rustig in een bosje te kunnen hurken…! Maar goed, wij dus snel weggegaan en een eind verderop een plekje gevonden om het anker neer te laten en de bbq aan te zetten. Even snel een rondje om de boot gezwommen, wat enorm koud was. Maar ja, wat wil je ook, het is midden in de winter… :-))) Daarna dus een heerlijke BBQ-lunch gedaan, met garnalen, vis, salade en brood (voor zover het nog niet aan de eenden gevoerd was). Daarna weer richting Noosa gevaren waar we net op tijd waren om de boot in te leveren. Wat een dag, 6 uur lang op het water rondgevaren en rondgehangen. ‘s Avonds even gedoucht en omgekleed en richting Eumundi gegaan, waar we gegeten hadden. Daarna thuis nog even een film gekeken en richting bed.
 
Zondag de 29e hadden we niet op het terrasje, maar op de naastgelegen steiger ontbeten. Het zonnetje was daar beter te vinden en we zaten daar dus met de benen bungelend boven het water ons ontbijtje naar binnen te werken, terwijl de pelikanen, eenden en reigers langskwamen. Super toch!! Toen een wandeling door het National Park gemaakt, waar we zelfs een koala in de boom hadden zien zitten! Ongelooflijk wat je hier aan wildlife tegenkomt, terwijl je dat in NL alleen in de dierentuin kan vinden! Toen wat boodschapjes gedaan en richting de BBQ’s aan de rivier gegaan, waar we met LJ en Josh hadden afgesproken. Daar met zijn allen weer gebarbecued, een prachtige sunset gezien (met een knalrode lucht!!) en na het eten afscheid genomen van Chrissy en JD die vanwege hun werk weer richting huis gingen. Met LJ en Josh kon ik daarna nog 2 nachtjes blijven, gaaf he. In het appartementje nog even wat tv gekeken, gekletst en wat wijn gedronken en daarna naar bed. Maandag hadden we weer ontbeten op het terrasje en hadden we rondgereden, wat winkeltjes bekeken en langs wat prachtige stranden gereden. Toen even een lunch gehaald en in het appartement wat gerelaxed (lekker op mijn balkonnetje in het zonnetje!!). Daarna gingen LJ en Josh kayakken en even later kwam LJ vanaf de straatkant het appartementje weer binnen. Huh, dacht ik nog? Maar ze waren aangemeerd bij een restaurantje aan de andere kant van de straat en ze kwam mij halen om daar even een borreltje te doen bij sunset. Wauwie, wat een goed idee! Prachtige sunsetfoto’s kunnen maken (zelfs met een pelikaan en later met een venetiaanse boot!!). Daarna kayakte Josh weer met de kayak richting appartementje en gingen LJ en ik fish&chips, wat drinken en een filmpje halen. Toen dus lekker gegeten en de film aangezet, The Good Shepard. Nou, niet echt een aanrader… Ik dacht nog dat het kwam doordat ik alles constant voor mezelf moest vertalen (ben best vaardig geworden in het engels by the way), maar nee, ook Josh en LJ hadden moeite om de film te volgen.
 
Dinsdag (whaah, 2 weken tot mijn verjaardag…) op tijd mijn bed uit en weer alles ingepakt. Even een ontbijtje gehaald voor iedereen (wat muesli en yoghurt, combineerde goed met de fruitsalade die we nog hadden staan) en weer op het terrasje ontbeten (blijft geweldig, gewoon midden in de winter buiten ontbijten…). Toen alles de auto in, kayak weer op het dak en de sleutel ingeleverd. Daarna nog even over het strand gelopen, en richting Maroochydore gegaan, een kustplaatsje wat richting het zuiden. Daar op het strand een sandwich en een biertje gedaan (weer eens wat anders dan al die wijntjes…) en weer richting Brisbane gereden. Onderweg nog even gestopt om te tanken en daarna wilde de auto niet meer starten… Had die auto van LJ en Josh wel vaker last van: als ie niet helemaal perfect horizontaal staat wil ie niet starten… Dus even de auto weggerold naar een wat vlakker stuk. Een stel jongens, die ook net getankt hadden, vroegen wat er aan de hand was. Ach, hij start weer binnen 5 minuten, zei Josh. Dus die jongens rijden weg. En ze waren nog niet eens op de snelweg en ja hoor, de auto startte! Dus LJ en ik meteen: achter die gozers aan, om te laten zien dat de auto inderdaad weer startte! hahahaha! Het duurde echter wel eventjes, maar uiteindelijk reden we naast die jongens en staken we allemaal onze duimen omhoog! Yep all thumbs up: hij doet het weer!!! Die jongens lachen natuurlijk. Hahaha! In Brisbane nog even langs JD gegaan (Chrissy was helaas niet thuis) en daarna door Josh en LJ afgezet bij het busstation. Want ja: ik ging weer verder richting het zuiden, naar Surfers Paradise! Daar werd ik opgehaald door Bec, die ik aan het begin van mijn reis in Vietnam had ontmoet met haar familie. Enorm veel bij te kletsen uiteraard, want ze vond het geweldig dat ik gewoon al die tijd heb gereisd. De afgelopen dagen, dus veel bijgekletst, rondgewandeld in Surfers Paradise en gisteravond uit eten geweest met een vriendin van haar. Bij een sushi-tent, waar de sushi werd rondgereden op een treintje! Je kon pakken wat je wilde en per bordje werd je totaalprijs berekend.
 
Anyway: het is hier geweldig dus!!! Ga zo weer richting het strand, even bruinbakken en surferboys spotten, moet lukken in Surfers Paradise nietwaar?? Seeya!!
 
Veel liefs,
Maaike
 
PS: Paps en mams: mailen jullie nog ff hoe de hele vakantie was geweest (ze hebben gefietst van Wenen naar Boedapest, die kanjers!!!) enne, starten jullie ook een space zodat ik de foto’s kan bekijken?? ;-))

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Bruinbakken in de winter…

  1. egeetje says:

    Geniet lekker van ‘t zonnetje!! Gaan wij ook doen in Denemarken schijnt ‘t prima weer te zijn!!!
    We komen op jouw verjaardag weer terug hihi
     
    Dikke knuff
    Es 

  2. Karin says:

    Hoi Maaike,
    Wat een verhaal weer zeg,ik kan me voorstellen dat je daar nog wilt blijven.
    Hier is het weer nu trouwens wel goed na een slechtte zomer lijkt het zondag 30 graden te worden.
    Wij hebben afgelopen week Maarten (je neef) geholpen in zijn huis,hij heeft een huis gekocht in Haarlem en daar is veel te doen.
    Nu ben ik op mijn werk en lees dan altijd gezellig jou verhalen.
    Ik wens je een fijne verjaardag en een mooi nieuw levensjaar.
    Lieve groetjes van Karin 

Leave a Reply

