Whitsundays en Magnetic Island…

Zo zo, daar ben ik weer. Mijn Whitsunday trip weer overleefd! Wat een geweldige trip zeg…. Weer even bij het begin beginnen…. Dinsdag 21 augustus was ik dus nog in Hervey Bay, na mijn Fraser Island trip. Die dag een beetje op het strand gelegen, mijn tassen opnieuw ingepakt en bij Alexis diner klaargemaakt en gegeten. Tussendoor mijn mamsie nog even aan de telefoon, aangezien we op mijn verjaardag maar kort konden babbelen aangezien ik in een rumoerig cafe-restaurant stond. Rond 20.50u vertrok mijn nachtbus naar Airlie Beach. Ik had gelukkig wel een heerlijk ruime plek (zat niemand naast me), maar tja: het blijft een bus he…. Dus een beetje half geslapen, af en toe een uurtje… Rond 9 uur kwam ik in Airlie Beach aan en daar direct naar de Magnums Hostel gegaan, waar ook Alexis al was. Mijn tassen nog een keertje bekeken, of ik alles wat ik nodig had voor mijn zeiltrip wel in de goeie tas had. Daarna mijn grote backpack in de storage gezet en met Alexis even ontbeten bij een restaurantje. Toen even wat drank ingeslagen en me gemeld bij Destination Whitsundays, die de trip van ‘Reality is…’ organiseerde. Daar aangekomen bleek dat alle spullen die je mee wilde nemen in speciale tassen moesten, van die eco-vriendelijke tassen van de supermarkt of bakker… Verder kregen we de tickets en een route naar de haven. Dus ik naar de bakker voor twee van die tassen en weer richting de storage van de hostel. Daar de inhoud van mijn daypack in de eco-tassen en de rest in de storage (vooral handig dat de storage maar 1x per uur open werd gemaakt…). Nog even met Alexis gezeten en toen richting de Abel Marina-haven gelopen. Rond 14.00u kwamen 2 gozers van de crew aanlopen en kregen we de eerste instructies voor we aan boord gingen (stingersuit gehuurd: heel belangrijk, ijs voor het koudhouiden van de drank: nog belangrijker). Toen dus aan boord van de ‘Reality is…’ (lees als: love is…) gegaan. De crew was erg leuk en enthousiast en het 1e ding wat we allemaal moesten doen was jezelf aan elkaar voorstellen. Dus de eerste biertjes gingen open en we liepen al snel in diverse groepjes met elkaar te babbelen. We waren daar wel een tijdje mee bezig, aangezien de groep uit 23 mensen bestond: Ikke en Simone uit Nederland, uit Duitsland: Tobi en Stefanie, Karina, Annika, uit Engeland: Lucia en Alan, John, Phil, Lee, Ralph, Georgina en Alex, Holly, Sam, Matt en Faye, uit Frankrijk: Helene, uit Italie: Matteo, Daniele, uit Canada: Liselle, Danielle, uit Schotland: Brandon en uit Ierland: Emma. Multinational dus! De crew bestond uit: Spot-O (werkelijke naam Andrew) de duikinstructeur, Patsy de kokkin, Cameron de scheepsjongen, Scott de kapitein en last but certainly not least Phil onze fun-tourguide. Na ongeveer 2,5 uur varen, een diner en wat biertjes en boel gesprekken, kwamen we aan op Long Island. De zon begon net onder te gaan, dus het zag er prachtig uit, al die palmbomen en het witte strand… Even in de kamer, die ik deelde met Lucia en Alan en hun vriend John, mijn spullen neergezet en richting de spapool gegaan. Zo ongeveer iedereen had dat idee, want toen ik daar aankwam zaten er al zo’n 10 mensen in de pool… En dan te bedenken dat het een bubbelbad was voor ongeveer 6 personen… Maar goed: er kan nog meer bij!!!! Uiteindelijk zaten we die dag met zijn 14en in het bubbelbad. Het was een beetje krap, maar het paste! Daarna even gedoucht en me omgekleed en even op bed liggen lezen. Toen kwam Lucia me halen, want ze wilden even gaan tafeltennissen. Een deel van de groep was al aan het pokeren, dus ik ging samen met Lucia, Alan, John en Emma maar een potje tafeltennissen. Geen idee wie er nou gewonnen had, want we speelden eigenlijk zonder regels… Als je de bal maar terug mepte zeg maar… hihihi! Rond een uur of 11 richting bed gegaan. Donderdag de 23e werden we door onze guide Phil rond 6.30u wakker gemaakt (deur open, licht aan en ‘Goodmorning, out of bed you all!!!’. Snel wassen, aankleden en een koppie thee naar binnen gewerkt, want rond 7.15 werden we op de pier verwacht om door de ‘Reality is…’ opgepikt te worden. Daar vandaan vaarden we naar een eilandje tegenover het Whitehaven-strand van het Whitsunday-eiland. Onderweg nog walvissen gezien die breachten, dit is het uit het water springen en op het water splashen. Geweldig om te zien. Allemaal een charmant (not)stingersuit aan, die moest beschermen tegen de stingers, een soort kleine kwalletjes die gemene prikkenkunnen uitdelen. Daarna gingen we allemaal aan wal en een aantal mensen kregen hun introductie-duik. Ondertussen even aan het snorkelen gegaan en vele vissen gezien. Daarna weer aan boord en even wat gegeten. De rest van de groep begon al aan hun lunch, maar ik ging samen met 4 anderen voor een certified duik (jaha, ik heb mijn certificaat, dus dan ga ik ervoor!!!). Dus samen met Spot-O de instructeur, Phil de guide en John, Alan, Ralph en Lee zwom ik naar een mini-eilandje voor de kust waar we omheen zouden zwemmen… Wauwie! Ik heb eindelijk weer eens gedoken! En het was super!!! Ten eerste eindelijk een triootje gehad… ;-)) Nou ja, aangezien we dus met zijn 7-en waren bleef ik over met Spot-O en Phil en stelde Spot-O voor: ‘then we’ll be a threesome’. Dus ik maar vlot gereageerd met: I always wanted a threesome with 2 men… hahahaha! Begon al gezellig dus… Even uit moeten lachen voor we onderwater konden gaan. In het begin was ik wel weer ff paniekerig, vooral toen ik merkte dat ik af en toe ook een golf water in mijn mondstuk kreeg bij het inademen, maar verder ging het prima. Vele mooie planten, koraal en vissen gezien, maar het prachtigste was toch wel dat ik een walvis in het water heb gehoord!!! Geklik en gehum, erg herkenbaar, en het was echt magisch om te horen!!! Gelukkig wordt geluid in het water altijd versterkt en dus was de walvis niet dichtbij… Ehm, hoop ik dan maar… We zaten later nog wel te denken: je zal maar met onder een breachende walvis zwemmen…. dat geeft een dreun!!! whaaa!!!Ongeveer 45 minuten onder water geweest en daarna aan boord de rest van de lunch gegeten. Toen gingen we allemaal op weg naar de Whitehaven-beach, waar een groot feest aan de gang was. Wat een geluk, dit een een jaarlijks feest en precies de dag dat ik op de boot zit in de Whitsundays is dat feest aan de gang. Geweldig genoten daar. Heerlijk in het zonnetje staan dansen op raggae en salsa muziekjes die live ten gehore werden gebracht. Nog gelachen om een stel dansende slippers (enorme opblaasslippers die mensen aanhadden alsof ze de Boratstring drogen) en heel wat foto’s gemaakt. Toen met de rubberboot weer teruggebracht naar de zeilboot en teruggevaren naar Long Island. Onderweg nog veel lol gehad met de nodige borrels en een snorkel…. tja, de meesten van onze groep moesten eraan geloven: via een snorkel drank naar binnen werken… Beetje lastig aangezien je dus niet door je mond kan ademen aangezien daar de drank aankomt en niet door je neus kan ademen aangezien die in het masker zit… Ik kwam tot 4 slokken en moest toen toch echt opgeven… Ik wist zelfs niet eens wat ik aan het drinken was! Bleek dus rode wijn te zijn. Beetje apart als je bier verwacht… hahaha! Verder hadden we ook nog de grootste lol met het moonen en boobies flashen… geen foto’s hiervan gemaakt, zouden ietwat te ‘adults only’ zijn…. ;-))) Onderweg ook weer een heerlijke maaltijd gekregen van onze kokkin. Aangekomen op Long Island ditmaal direct naar de spapool gegaan, maar wederom was deze al snel vol… 18 mensen was ons record geworden…!!! (moest ff tellen op de foto, maar we zijn echt met 18!!) Daarna weer even gedoucht en met John, Liselle, Stefanie en Tobi zitten kletsen tot een uur of 12.
 
En tja, toen was het vrijdag. Nu moeten jullie ff allemaal goed op gaan letten…. Om 6.30u werden we weer door Phil onze guide gewekt (let op: 6.30u… vrijdagochtend vroeg) en moesten we weer op tijd de boot op. Daar ons ontbijt gekregen en rond 8.45 stopten we voor een verfrissende snorkel-ronde (nee geen drank dit keer…) in het koele water. Weer genoeg moois gezien en daarna aan boord nog even een happie en een chippie gekregen. Toen kwamen we rond 11.30 weer aan in de Abel Marina en namen we afscheid van het grootste deel van de crew. De gids vertelde ons nog wel dat er voor die avond een tafel gereserveerd was bij Reefo, een goedkoop restaurant waar we met een gratis bus heengebracht zouden worden. Leuk geregeld dus! ‘s Middags met een aantal mensen van de groep bij de Lagoon gelegen (een zoutwaterzwembad aan het strand zeg maar, dat zie je hier wel vaker. Aangezien je in het water dus kans hebt op stingers en hoge golven) en daarna gedoucht en flink opgetut (moest ff laten zien dat ik er ook anders uit kon zien dan alleen in bikini en mijn haar in beach-waves…) en was ik helemaal klaar voor de avond. In groepjes werden we dus naar Reefo’s gebracht en daar aangekomen meteen wat eten besteld. Het was inderdaad erg goedkoop (slechts $3.90), en het smaakte ook wel lekker, alleen was de portie naar de prijs: niet al te groot dus. Er was nog een live-gitaarspeler aan de gang en hij vond ons gejoel en applaus blijkbaar erg leuk, want na een aantal leidjes kwam hij ons een zak snoep brengen en later nog wat chocolaatjes. Lekker hoor!!! Blijkbaar viel ik ook aardig op, want ik kreeg heel wat bewonderende en sjansende blikken! Van de leukste gozer in de tent nog een drankje gekregen. En wat leuke gozers van de groep waren ook wel onder de indruk geloof ik… hihihihi!! Heerlijk gekletst, geborreld, gelachen, gezongen en vooral dus gesjanst. Rond 23.30 was ik weer met een groepje richting Airlie Beach gegaan en gingen we naar de Mass waar een dj draaide. Alexis kwam ook nog even, maar die ging op een gegeven moment weer weg om een groepsgenoot van haar uit te zwaaien. Ik wachtte nog even buiten op haar, maar toen vroeg Phil (de gids van de trip) of ik mee ging met hem en een stel vrienden van hem naar een andere tent. Nou gezellig! Even gedanst in de Evolution en daarna met zijn 5-en (ik, Phill, Marilyn, Ben en Nick) naar Mama Afrika gegaan. Rond 4.30 gingen we naar Phil’s boot en hebben we daar nog even doorgefeest, geborreld en gekaart (…). Vooral met Phil heb ik het heel gezellig gehad… Anyways, we waren dus aan het feesten en toen het tijd was voor het ontbijt trokken we nog maar een blikkie Jim Bean met Cola open (soort rum-cola dus). Tja je moet wat he…. Marilyn, Ben en Nick gingen rond 13.00u weg en ik heb met Phil nog even naar Pink Floyd liggen luisteren. Rond 13.45 ging ik ook maar, richting de Lagoon waar Alexis was en alles wilde weten over wat ik uitgespookt had. Ik was zelf niet eens moe of hungover en volgens iedereen zag ik er nog steeds stralend uit… hahaha! Even gedoucht en omgekleed en met Alexis en Yvonne (uit haar groepje) even wat boodschappen gedaan en gegeten. Nog enorm gelachen over je eigen elleboog niet kunnen likken (ja probeer dat maar eens… Durf te wedden dat nu heel wat mensen het proberen) en oor-gasmes. Verder uitleg ga ik niet geven… hahaha! Toen even mijn tassen gepakt en me wederom opgetut voor die avond. Alexis wilde me mee laten doen aan een wet T-shirt wedstrijd (om even 500 dollar te winnen), maar dat heb ik maar niet gedaan. Uiteindelijk alleen met Yvonne uitgegaan, aangezien Alexis te moe was. En rond een uur of 23.30 besloot ik ook maar richting bed te gaan… Okee, wie heeft er allemaal goed opgelet?? Hoeveel uur ben ik gewoon doorgegaan met feesten?? Jep 40 uur!!! en dat gewoon zonder moe te worden!!! Van vrijdagochtend 6.30 tot zaterdagavond 23.30…!!! Whoohoo!!!
 
Zondag niet eens al te moe opgestaan, gelukkig maar, want ik moest eerst weer ff een stukkie lopen naar de busstop.  Daar de bus naar Townsville genomen. Daar moest ik een behoorlijk stuk lopen, aangezien mijn bus helaas niet bij de ferryterminal stopte (en die van Alexis wel… lucky chick). Bij de ferry aangekomen mijn tassen neergepleurd (nee ik kon ze niet meer normaal neerzetten… in de hitte met die tassen lopen is geen pretje!!) en even wat gegeten. Toen met de ferry naar Magnetic Island gegaan. Daar met de bus naar de backpackershostel en al gauw kwamen we wat bekenden tegen van eerdere trips dus het was al snel gezellig. Even wat blikjes vodka lime gehaald en geborreld met zijn allen. Rond 17.00 gingen  Alexis en ik samen met Bastiaan (Nederlander) en Laura (Amerikaanse) naar de wallaby-feeding point. Tja wat je daar kan doen is niet zo moeilijk te raden neem ik aan: wallaby’s voeren!!! Echt leuk! Dit zijn dus mini-kangaroetjes en sommige waren echt heel schattig en klein. Heb weer wat leuke foto’s kunnen maken. Ook heb ik nog wat mooie foto’s kunnen maken van de verkleurende lucht dankzij de sunset. Daarna even wat gegeten (weer een heuse backpackers-maaltijd: wat hebben we nog in de tas zitten?😉 ) en gezellig verder geborreld met de groep. Maandag waren we op tijd opgestaan, want Alexis en ik hadden het idee om een mini-mok te huren. Dit is een soort jeepje, keuze uit de Suske en Wiske-jeep of een Barbie-achtige jeep. We wilden net nog 2 mensen erbij vragen om de kosten te delken, maar een groepje jongens hadden ook besloten om rond te rijden op het eiland, met hun eigen busje en wij konden wel mee. Nou leuk: doen we!!! Dus gezellig met Daniel, Bobby, Will, Mike, Bastiaan en Glenn. Eerst naar de supermarkt gereden, waar Alexis en ik wat inkoopjes deden. De jongens besloten om bij een naastgelegen cafeetje een ontbijtje te nemen. Toen langs de hostel gegaan (zodat wij even ons ontbijtje en lunch konden maken) en daarna op naar Horseshoe Bay. Even gebleven en daarna nar Radical Bay gegaan. Dit zou de mooiste baai zijn van het hele eiland. Ach ja, het was leuk om te zien, maar nou niet echt superspectaculair ofzo. We hadden wel even heerlijk in het szonnetje liggen bakken en ik had nog even wat fotootjes gemaakt her en der. Op een gegeven moment zag ik dat Alex en Georgina (van mijn Whitsundaytrip) er ook waren met twee franse meiden die ik die avond ervoor ook even had gesproken. Een van de franse meiden werd richting de bomen gedragen en Alex liep er toen vandoor. Na een tijdje maar even gaan vragen wat er aan de hand was. Bleek dat de franse dame haar enkel had verstuikt of misschien wel gebroken. Aiiiiii!!! Ze was van een rots gesprongen en precies verkeerd terecht gekomen… Had haar maar ff paracetamolletjes gegeven tegen de pijn en een t-shirt nat gemaakt (nee, geen 500 dollar gewonnen… :-P) en op haar enkel gelegd. Alex was dus onderweg om de auto te halen die bij de hoofdweg stond. Later hoorden we dat ze inderdaad haar enkel had gebroken… Dat is ff balen zo tijdens je reis!! Op de terugweg even een ijsje gedaan bij een ijskarretje. Was echt heerlijk lemon-sorbet-ijs!!! Daarna even een aantal van de groep afgezet bij de hostel en met Alexis, Glenn en Mike nog even op zoek gegaan naar een andere baai. Was helaas niet gelukt om die te vinden…. Of we moesten er eerst nog even heel wat km’s voor lopen… Neuh, geen zin in… Dus ook maar naar de hostel gegaan. Daar even op bed liggen lezen en in slaap gevallen (begon ik eindelijk mijn slaap in te halen??)… Rond 20.00 wakker geworden en even wat gegeten en daarna weer wat gelezen en uiteindelijk om 22.00 maar het licht uitgedaan… Was er ff aan toe geloof ik…Gister op tijd mijn bed uitgegaan en rond 11.15 hadden we de ferry weer naar het vaste land. Daar moest ik weer een stukkie lopen naar mijn busstop en kon ik op de bus naar Cairns gaan. Onderweg bij Mission Beach kwam Simone (van de Whitsundaytrip) ook op de bus en heb ik de rest van de reis naast haar gezeten. Caiorns is voor haar de laatste stop voor ze stage gaat lopen in Perth bij een travelagency. In Cairns even wat gegeten en gewacht tot Alexis ook aankwam mt haar bus. Toen met haar en LKaura naar de hostel gegaan en daar kwamen we de jongens al tegen die op het punt stonden om te vertrekken voor de Fiji-kroegentocht. Wij dus snel even opgefrist en omgekleed en ook richting de Calipso gegaan. Daar wat geborreld en door naar de volgende kroeg: de Rhinobar. Daar ook nog eens kennis gemaakt met Andre uit Curitiba (Brazilie) en Diago uit Lissabon (die me meteen al uitnodigde om langs te komen in Lissabon. Had nog wel ff gevraagd voor welke voetbalclub ie was, maar dat was gelukkig Benfica en niet Sporting Portugal), en dus even wat Portugees gebabbeld. Kwam helaas niet verder dan Bom dia, Boa noite en Obrigado. bMaar ze waren wel onder de indruk… hahaha!!! Heerlijk gedanst in de Rhino’s en rond een uur of 3 de taxi teruggenomen naar de hostel, samen met Alexis, Glenn en Mike. De jongens konden helaas hun kamer niet in aangezien er niemand anders was en zij zelf geen sleutel mee hadden, dus hebben ze maar bij ons op de kamer geslapen. Vandaag een rustige start dus, even mijn verhalen weer bijgewerkt en zo maar ff kijken waar we eigenlijk precies zijn…? Vanavond met een groepje uit eten (even wat beters dan noodles met de rest wat we in de tas hebben zitten) en verdere plannen bekijken….
 
Foto’s komen er zo op!!! :-)))
 
Veel liefs,
Maaike

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

