Van Darwin naar Perth deel 2…

Ja, daar ben ik weer, van Darwin naar Perth deel 2 dus! Zoals ik vertelde waren we dus in Broome en vertrokken we daar op maandag 22 oktober. Op de highway werd al wel gewaarschuwd voor cyclonen, maar dat het veilig was. Ik vroeg me nog af waarom toen ik al snel de eerste wervelwindjes zag. Metershoge pilaren van stof die in de rondte waaide. En dan denk je dus dat het maar een wervelwindje is. Nou nee dus. Toen er eentje op de weg was en ik daar doorheen reed, merkte ik gewoon de kracht van die mini-cycloon! Ik voelde het aan mij stuur, net alsof je een vrachtwagen net gepasseerd bent en dan de zijwind voelt, maar dan nog krachtiger! Wow! We reden naar Port Hedland, maar aangezien de  camping daar ff te duur was voor wat ze ons aan konden bieden, besloten we door te rijden en te overnachten op een 24-hour-parkeerplaats. Dinsdag reden we door naar Exmouth een plaatsje vlakbij het Nongaloo Reef. Het was wel een leuk plaatsje, maar de mensen waren nogal chagrijnig! We gingen naar het informatiecentrum en vroegen om wat info. Nou, we konden het beter zelf uitzoeken geloof ik. Op de dame haar t-shirt stond dan ook: Exmouth, see it for yourself! Letterlijk dus! Zonder haar te bedanken (tja, waarvoor? voor de info die we zelf uit haar moesten trekken??) liepen we een beetje foeterend naar buiten (kan ik ook al in het Engels…😉 ). Heel toevallig stond daar net de manager va het info-centrum en ze vroeg meteen wat er aan de hand was. Wij uitgelegd en ik geloof dat de dame achter de balie wel een behoorlijk standje zou krijgen. Tja: see it for yourself! De manager was gelukkig nog even wat behulpzamer en hielp ons aan nog wat meer info. Ee leuke camping gevonden met zwembad waar we meteen even een duik in namen. Toen even wat gegeten, gemediteerd (althans geprobeerd, Alexis viel al snel in slaap… hahaha!) en gaan slapen (tja, ik dus na het mediteren). 24 oktober vertrokken we naar het Cape Range National Park. Eerst even een stopje bij een scheepswrak (de SS Mildura uit 1907) die ongeveer 150 meter van het strand af lag. Ook nog even bij een vuurtoren wezen kijken en we vroegen ons eigenlijk af waarom mensen altijd zo’n fascinatie hebben met vuurtorens? Oh er is een vuurtoren: even kijken! Slaat helemaal nergens op, maar is het misschien omdat het een belangrijk baken is? Ook als je niet op zee bent? Kan iemand het me uitleggen waarom we altijd naar vuurtorens gaan, ook al zijn ze oerlelijk? Anyway, daarna dus het Cape Rage NP in, even entree en campgeld betaald en op naar Turquoise Bay om te snorkelen. Het geweldige van het Ningaloo Reef is dat je gewoon vanaf het strand naar het rif kan snorkelen en dus na 50 meter zwemmen al de mooiste vissen en koralen ziet!!! Prachtig! Ik kon er geen genoeg wvan krijgen en ben nog steeds blij met mijn eigen snorkelset uit Thailand! Al na 30 meter kon ik weer met zeekomkommers knuffels en heb ik weer parrotfish en rainbowfish gezien! Daarna reden we naar Pilgramunna Campground waar we de tent opzetten (met zeezicht!!! Werkelijk geweldig!). Even wat mooie foto’s gemaakt van een bijna-sunset (de zon verdween achter de wolken aan de horizon) en nadat we een wallaby over de campground hadden zien springen, lekker gaan slapen. De gende ochtend even een ochtendduik in de Indische oceaan gemaakt en genoten van het uitzicht en de rust. Daarna weer naar Exmouth gereden (onderweg nog een leguaan gezien), wat inkoopjes gedaan en naar Coral Bay gereden. Weer een leuk strandplaatsje aan het Ningaloo Reef en na een lunch gingen we dus even op hetstrand liggen. Ook weer ff een duik gnomen en we zagen in de ondiepe wateren nog een stingray zwemmen. Wauwie!! Vervolgens naar carnavon gereden waar we in het Coral Coast Caravan Park verbleven. Daar even weer een warme maaltijd gemaakt, even gezwommen in het zwembad en daarna naar bed….
 
Oke, ik moet van de pc af geloof ik, dus binnenkort volgt van Darwin naar Perth, deel 3!!!
 
Veel liefs,
Maaikie

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

