Melbourne, mooie gebieden en weer New South Wales in!

Jep, we waren dus in Melbourne aanbeland (en onze auto was dus niet weggesleept dankzij een charmante leuke vent…) waar we de eerste avond in de kamer maar hadden gepicknickt op de grond (de keuken was bomvol lallende backpackers… tsss… oh ja, wacht ik ben ook een backpacker, maar dan niet lallend!!). Verder kwamen de meiden op onze kamer gezellig kletsen (ehm lallen?) voordat ze uitgingen, zodat we pas rond een uur of 23.30 konden gaan slapen… En dan gingen om 04.00u de lichten weer aan aangezien de dames dus terugkwamen van het uitgaan… Grmbl… Mogen wij in ons tentje slapen?? Donderdag de 22e gingen we rond een uur of 10 met de tram naar het centrum. En ja, op zijn hollands heb k zwart gereden… Niet bewust!!! Maar omdat de tram alleen met muntgeld betaald kon worden en ik dat niet bij me had… Nog aan de bestuurder gevraagd, maar nee, ik moest maar proberen te wisselen in de tram. Niemand die kon wissleen en dan opeens ben je al in het stadscentrum. Oke, mazzel!!! Dan maar voor de terugweg muntjes verzamelen… In de stad naar de Queen Victoria Markets gegaan, wat een normale markt was met delicatessen, fruit en groenten en een deel a la de Beverwijkse Bazaar (goedkope, nepperige troepjes dus…). Even wat doughnuts gekocht en die naast de markt op zitten smullen. We verbaasden ons nog over de rondleidingen die over de markt werden gegeven. Kan je niet gewoon over een markt lopen? Het zal wel met de historie van de plaats te maken hebben, maar het zag er maf uit. Zo bijzonder waren de goederen ook weer niet! Daarna een kop cappucino gedaan bij een leuk, nieuw tentje en heerlijk zitten kletsen. Daarna in Chinatown even sushi en sashimi gegeten (Alexis ging voor een vegetarische noodle-hap) en voor Alexis een woordenboekje Nederlands gekocht, waar ze erg blij mee was. De rest van de dag en avond heb ik dus een boel pogingen tot Nederlands gehoord, maar ik moest het af en toe wel behoorlijk bijschaven hoor…! Weet iemand overigens wat regels voor ‘het’ en ‘de’? Ik vond het erg moeilijk uitleggen waar je nou ‘de’ voor zet en waar je ‘het’ voor zet, aangezien het voor mij ‘gewoon zo is, omdat het logisch klinkt’. Ben benieuwd of ze over 50 jaar vloeiend Nederlands spreekt? Kunnen we met onze fragiele stemmetjes en zonder kunstgebitjes in het Hollands slissen! hahaha!! Verder hadden we in Melbourne niet veel te zoeken, het was weer een grote stad met musea, parken en veel uitgaansgelegenheden.
 
Vrijdag dus uitgecheckt uit de hostel en even 15, nee, 30, nee, 45 gratis minuten ge-internet. De eigenaar vomnd het zeker gezellig dat we daar zaten want al kletsende voort kregen we zo 2 extra gratis internetmunten! Daarna richting de St Kilda Baths gereden en daar wat rondgereden. Daarna Melbourne uitgegaan en na wat kleine voorsteden hadden we eindelijk weer wat ruimte om ons heen. In Tooradin stopten we even om een lekkere salade als lunch klaar te maken en op te eten naast de rivier en daarna reden we door naar Phillip Island wat via een grote brug te bereiken was. Daar even rondgebeld en de goedkoopste camping opgegaan. Rond 18.00u reden we naar Swanlake (Het Zwanenmeer??) waar we even gekeken hadden en daarna naar The Nobbies, een groep rotsen voor de kust waar je zeehonden zou kunnen zien (helaas niet gezien), waar we wat mooie foto’s konden maken. Rond 19.00u reden we naar een ander visitorcentre, namelijk dat van de Penguin Parade!! Klinkt grappig en dat was het ook! Rond 19.30 mochten we naar tribunes in het park aan het strand en kregen we een korte introductie over de Little Penguins die daar elke avond aan land komen (het hele jaar door). Rond 20.20 zagen we de eerste groepjes vlak bij de kust zwemmen en 10 minuten later durfde de eerste het aan om het tsrand op te rennen en de duinen in te gaan… Wat een schattig gezicht. Elke groep pinguins kwam dichter en dichter bij de kust en hingen wat rond in de branding tot ze eindelijik genoeg moed verzameld hadden om het tsrand op te komen.  En het waren niet voor niets Little Penguins genoemd: ze zijn slechts 20 tot 30 cm groot en wegen slechts 1 kg (als een zak rozijnen, zoals Alexis zei.. hihi), ach gossie! Bij de duinen kon je ze ook nog rond zien lopen en heb ik voor het eerst het geluid van een pinguin gehoord, nogal knorrend en soms zelfs huilend als een kindje. Wat een geweldige ervaring om die beestjes te zien!! Daarna weer naar de camping om de tent in te gaan. Was trouwens nog een paar keer in mijn voorhoofd gestoken (Alexis zei al dat het daarom 4-hea (forehead) heet in het engels… aangezien ik dus 4x gestoken was…), maar gelukkig zag je daar de volgende dag niets meer van… Zaterdag vertrokken we rond 10.00u vanaf de Seaview camping (huh? geen zee gezien vanaf de camping??) en reden we naar de Rhyll Inlet voor een wandeling… Hm, poging gedaan, maar de vliegen maakten het weer eens tot een hel… Toen er vervolgens een sprinkhaan op mijn arm sprong, renden we gillend weer naar de auto en reden we weg… Grmbl… Daarna naar Cape Woolamai, waar heel wat surfers de golven bedwongen, prachtig! Een groepje surfers had 2 honden bij zich die steeds richting het water renden om te kijken waar hun baasjes bleven… En tja, toen wij dus langs de groep liepen renden de honden ook weer naar de branding… Precies waar ik liep! Het ene moment stond ik nog en het volgende lag ik in het zand… Zo omver gekegeld door een hond! hahahaha! We kwamen niet meer bij van het lachen en de surfers lagen ook helemaal dubbel… Ik vroeg nog of ze de hond soms expres zo trainden om dames omver te lopen! Nog wat mooie surf(ers)foto’s gemaakt en daarna ij Churchill Island even ene marktje bezocht. Toen Phillip Island afgegaan en bij Cape Liptrap wat geluncht in de auto (vanwege de vliegen…). Na de lunch reden we verder naar Wilsons Promontory National Park waar we entree en campgeld betaalden. Wat een prachtig gebied! Dit zou de Great Ocean Road moeten heten!!! Bij Squeeky Beach even gestopt en het strandje bekeken. In Tidal River (de campingplek van het Park) vonden we op 34th Avenue een leeg plekkie, nummer 401. Wat een mooie omgeving en ook wat bijzondere vogels gezien: een rode papegaai en een vreemd beest dat een kruising leek tussen een ijsvogel, een eend en een uil (hoe kom je erop..), dus noemden wij het maar een ice-dowl. Het bleek een Laughing Kookaburra te zijn… En volgens mij lachtte ie om de naam die wij hem gaven! hihihi! ‘s Avonds een simpele blikmaaltijd gedaan en even naar Whisky Bay gereden voor de sunset. Gelukkig hadden we vanaf een ander punt even wat mooie foto’s gemaakt, want zodra we in de baai kwamen, ging de zon achter de wolken en viel er weinig zon te zien om in de zee te zakken… Terug op de camping de tent ingegaan en lekker geslapen. Zondag deden we een ochtendwandeling bij Lilly Pilly Gully, wleke niet oz bijzonder was, maar ach, het was een lekkere ochtendgymnastiek… (op de een of andere manier zaten er heel wat mensen naar mij te staren… Ben ik nou echt zo beroemd geworden door dat nieuwsitem?? I know I’m gorgeous, but can you please stop staring?). Die dag verder gereden via Sale (het hele stadje leek wel in de uitverkoop?) en Bairnsdale naar Lakes Entrance. Recht aan het water van de North Arm mochten we de tent neerzetten voor 15$. ‘s Avonds hadden we even lekker fish en chips gegeten (nou ja, Alexis als vegetarier dus alleen de chips) en had ik nog even gezellig met mijn ouders en zusje gekletst over de telefoon. Daarna weer lekker geslapen. Maandag weer begonnen met een jogrondje, alleen was ik sneller terug bij de camping dan ik verwachtte, dus had ik mijn half uurtje maar even vol gerend door 3 x om het naastgelegen sportveld te rennen. Daarna gedoucht, aangekleed en de tent weer ingepakt en richting bieb gegaan voor het gratis internet. Mijn zus Rosan had mij foto’s gemaild van het bruidsurken passen en heeft me verklapt welke het wordt… (Prachtig meissie!!) Daarna reden we Victoria uit en zo weer New South Wales in. Even in Eden wat lekkers gehaald en daarna in Merimbula een goeie camping gevonden. Alexis babbelde al snel 5 dollar van de prijs af (nu dus 20$ voor ons tweetjes) en zoals ik al zei is het geweldig. Elke doordeweekse ochtend worden om 10.00u pannekoeken gebakken, er is een zwembad en bubbelbad, mooie schone douches en toiletten. Supers!!! Al snel besloten we dat we hier een tijdje blijven, aangezien het niet al te duur is en supergeweldig….
 
Nou, ik ga weer achter de pc vandaan, het bubbelbad lonkt… Hoe luxe kan je backpacken, nietwaar?? 
 
 
Veel liefs,
Maaike

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Melbourne, mooie gebieden en weer New South Wales in!

  1. egeetje says:

    Ik kwam weer ff langswaaien🙂
    xx Es

Leave a Reply

