De feestdagen weer overleefd!!

Allereerst wil ik vandaag 10 januari ff mijn zusje Rosan feliciteren met haar 26e verjaardag.
 
En ja, inderdaad, ik heb alle feestdagen weer overleefd! De kerst, oud en nieuw… En tja, ik moet maar weer eens vertellen hoe ik dat allemaal doorgekomen ben!
 
Eerste kerstdag beetje uitgeslapen en gezellig met Karen ontbeten. Gelukkig had ik even wat wijn en chocola ingeslagen als cadeautjes want Karen had voor mij ook allerlei leuke dingetjes gekocht. Een oogpotlood (die van mij was er echt helemaal doorheen…), wat snoepjes en een blok heuse Gouda-kaas. Hahaha, erg leuk!! Van haar vader Ken en diens vriendin Louise kreeg ik een setje van bodylotion en douchegel, altijd handig!! Daarna klaargemaakt om weg te gaan, want we zouden gaan lunchen bij de broer van Karen, Andrew en diens vriendin Claudia. Daar aangekomen meteen met hun kennis gemaakt. Claudia komt oorspronkelijk uit Chili en ze houden ook allebei erg veel van reizen, dus meteen genoeg gespreksonderwerpen. Ze hebben ook twee geweldige kleine kereltjes, Cailan van 16 maanden en Sebastian van 3 weekjes… Ik moest meteen denken dat een vriendin van me ook 3 weken voordat ik wegging een zoontje had gekregen en dat die dus nu 16 maanden is… Jeetje wat een verschil ook tussen die twee leeftijden… Zo lang ben ik dus al weggeweest!! Ook de moeder van Karen, Carol, was er en de lunch was erg lekker. Later kwamen ook de zus van Karen, Michelle, en haar man, Kevin, en hun dochtertje Tegan van 18 maanden langs. Dus ja, iedereen was aanwezig en konden de cadeau’s tevoorschijn gehaald worden. De kids werden goed verwend door opa en oma en vooral Cailan was erg blij met zijn Wiggles-spulletjes… Dat jochie is daar zo’n enorme fan van, dat als je de naam maar noemt, hij meteen naar de tv rent om te kijken of ze daar misschien te zien zijn… Zo lief ook zoals ie mee stond te dansen met de dvd op al die liedjes… hahaha! Claudia en Andrew hadden ook voor mij een cadeautje, een strandmatje. Echt erg leuk!! ‘s Avonds nog even naar Carols by Candlelight op tv gekeken en daarna afscheid genomen van karen. Die zou namelijk een nachtje bij haar moeder slapen en daarna naar Brisbane vliegen voor een festival van 2 weken daar in de buurt waar ze aan de slag moest. Op boxingday (2e kerstdag) weinig gedaan, even gekeken bij de uitverkoopjes die op die dag overal zijn, maar wat een gekkenhuis zo in alle winkels… Voor diverse winkels stond er gewoon een rij om naar binnen te mogen… hoe erg kan het zijn nietwaar?
 
Met New Years Eve (ehm, oudejaarsavond dus…) had ik met Dan en Bobby afgesproken. Ze stuurden me een sms dat ze bij een of ander park waren bij de Rushcutters Bay. Dus ik die kant op met de bus en treins, helemaal opgetut in ‘Carrie Bradshaw’-style. Genoeg bekijks meteen toen ik daar op Karen’s zilveren pumps door de treingangen liep… hahaha!!! En diverse mensen die opeens aan mij de juiste perrons gaan vragen… Ehm, don’t know? hahaha! Bij Edgecliff Station aangekomen even de weg gevraagd naar het park bij de Bay en dat dus snel gevonden. Maar goed, het was daar dus erg druk en ik wilde niet overal tussendoor gaan lopen om de jongens te vinden… Even bellen dus… Hm, het was nog niet eens 00.00u, maar ik kwam er al niet meer doorheen… Shit… Smsje dan maar… Reactie terug… nog niet te vinden… weer smsje… geen reactie… nog een smsje en maar proberen te bellen… na zo’n 45 minuten had Dan mij eindelijk gevonden… Pfff… Gelukkig wss het nog maar 23.00u, dus konden we nog even samen feesten in 2007. Meteen voorgesteld aan veel mensen waaronder een paar Nederlanders en daar dus even in het Hollands mee kunnen kletsen (wat gaat dat dan moeizaam als je allebei zo gewend bent om in het Engels te babbelen…) Verder kreeg ik van diverse mensen ook borrels aangeboden, want een bar was er niet aanwezig en ik had niets meegenomen (wist niet van tevoren dat we in dat park zouden feesten). Dus maar goed dat iedereen inmiddels zo bezoper was dat ze zelf niet zoveel meer hoefden en mij maar dronken wilden krijgen… hahhaa! En ja, 10… 9… 8… 7… 6… 5… 4… 3… 2… 1… dan is het 00.00u….!!! Happy Newyear everybody!!! En toen dus genieten van dat prachtige vuurwerk aan de rivier en bij de Harbour Bridge… Op 5 verschillende plaatsen werd synchroon dus vuurwerk afgestoken, dus gingen er op 5  plaatsen hetzelfde witte geknal, en daarna 2 rode en 4 groene erachteraan… Wat mooi! Ook vanaf een aantal kantoorgebouwen in de stad werd her synchroon wat afgestoken. Begreep uit de krant dus dat het allemaal computergestuurd was en dat was dus goed gelukt! zo’n 12 minuten mooi vuurwerk!!! Daarna nog verder gefeest in het park en even op Kings Cross en rond een uur of 4 liep ik weer richting mijn bushalte… Onderweg nog diverse nieuwjaarswensen gekregen, waaronder van een sexy Italiaan en zijn vriend… Dat accent is zo schattig he…😉 En nog een gozer die meteen mijn beste vriend wilde spelen en zijn arm om me heen legde. Ik had hem maar vriendelijk verteld dat ik daar niet van gediend was. Gelukkig vatte ie het goed op en kreeg ik nog een smakkerd op mijn wang en nogmaals een happy newyear voordat ie wegging… haha!
 
Verde dus druk bezig geweest met een baantje zoeken… Maar ja, ondanks dat het dus druk is in zo’n zomervakantie, zijn er ook zat studenten vrij… en de baantje die ik dus evt wil zijn al snel ingepikt… Ach, het komt wel goed, ik vind wel wat… Ook nog geprobeerd diesel in mijn auto te gooien, terwijl ik dus echt al zo’n 5 maanden loodvrij tank… Geen idee hoe ik daar opeens bij kwam, maar ik stond dus gewoon te wachten voor een pomp waar ze diesel hadden terwijl de andere pompen met loodvrij gewoon vrij waren…. En dan dus echt helemaal die slang losklikken waar de waarschuwing opstaat: ‘this is diesel’… En proberen die te grote slang in de tank te krijgen… Ik zelfs nog vragen aan iemand of de dieselslang altijd groter is, omdat het echt niet paste… Waarop  hij mij vraagt: are you sure you have a diesel-car (aangezien hier eigenlijk alleen trucks en 4wheel drive auto’s dus diesel hebben)? Ehm… Heb maar op mijn blondst gekeken en gezegd… oh no, you’re right, don’t know why I try this… pfff… jeetje, waar zat ik met mijn gedachten??? Anyway, heb mijn auto inmiddels ook te koop staan, kan ik dat soort fouten niet meer proberen te maken. En ja, daar rij ik dus rond, met For Sale-biljetten op de auto waarop mijn nummer staat zodat ze me kunnen bellen. Nou, heb inmiddels 2 huwelijksaanzoeken, 3 hijgers, maar nog geen serieus bod gehad…😉 Wacht dat dus nog maar even af…
 
Nou, ik ga zo even kijken of ik ergens een borrel kan halen, want mijn zusjes verjaardag moet wel een beetje gevierd worden he?
 
 
Veel liefs en dikke knuffel,
Maaike

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

