Werken, stappen en leuke collega’s….

Ja daar ben ik eindelijk weer even hoor!!! Veel gebeurd de afgelopen tijd, dus moet maar weer even alle verhalen bij tikken!
 
Ik ben in ieder geval mijn auto kwijt! Na een advertentie op gumtree.com kreeg ik veel reacties en voor zo’n AU$ 1700 (ongeveer 950 euro) heb ik mijn stationwagonnetje verkocht. Niet slecht, een verliesje van 270 dollar op een auto die eigenlijk de volgende REGO (soort apk zeg maar) in maart niet doorkomt zonder m te repareren voor minstens 1000 dollar. Arme backpacker die m nu heeft… Sorry!! Verder was ik dus naar een backpackershostel gegaan, aangezien ik wel eens genoeg van de gastvrijheid van Karen en met name haar vader gebruik had gemaakt. Ik zit nu in een kamer in de Billabong Gardens in New Town, die ik deel met 4 andere meiden. Vorige week nog gezellig met de Canadese Anna, die mij alweer wat tips over New York heeft toegestuurd. En deze week heb ik onder andere gezelschap van twee meiden uit Groningen, weer ff lekker hollands babbelen!! En, ik heb werk gevonden!!! Jawel, na een weekje afspraken maken om dakgoten te laten checken (gelukkig is dat alweer afgelopen… hahaha) ga ik nu langs de deuren om telefoon’abonnementen’ te verkopen… Jawel, ik ben zo’n vervelend typje dat rond etenstijd aan de deur komt en je probeert een telefoonabonnemnet aan te smeren… hahaha!!! Ach, het is meer bezigheidstherapie voor mij, aangezien ik nog maar 2 weekjes moet (nou ja 1.5 week werken dus), maar goed, ik verdien er wel wat mee. Een basisloon en daarnaast per verkoop een commissie. En gelukkig werken we met een leuk team samen, dus kom ik die tijd wel door!!!
 
En ja naast het werken, wonen en auto verkopen heb ik ook weer lekker genoten van het nachtleven van Sydney. En tja, als er dan oud-bekenden van je in Sydney wonen voor een poosje is dat natuurlijk erg gezellig om dat met hun te doen! Ik stuurde mijn oud-klasgenoot (havo, lang gelee dus….) Martijn een smsje aangezien ik in dezelfde buurt werk als waar hij met zijn vriendin (ehm, verloofde) wonen. En ja hoor, ze waren in de buurt en dus ging ik gezellig met hem, Nicolien en een vriend van hun, Carlo, wat borrelen in een pub. Enorm gelachen en lekker bij kunnen kletsen over wat we allemaal gedaan hebben sinds de ‘Oscar’ (Oscar Romero, mijn middelbare school). Verder was ik ook nog met Karen te stappen geweest in het noorden van Sydney (geen idee meer welke suburb het was) en dat was ook weer erg gezellig! Samen met wat vrienden van haar zaten we gezellig aan de bubbly (champagne dus) en hadden we de boel lekker op stelten gezet. Echter ging er geen bus meer terug Sydney in in het midden van de nacht… Dus dan maar bij een stel gozers die we hadden leren kennen blijven crashen. Op de bank wel te verstaan (om misverstanden te voorkomen)… Die jongens moesten echter de volgende ochtend weer vroeg op pad, dus na een paar uurtjes op de bank moesten we alweer vertrekken… Even een hangover-ontbijtje bij de McDonalds gedaan en daarna de rest van de dag verpest in bed…😉
 
En de gezellige collega’s waar ik nu mee samen werk, zijn ook goed in stappen. Dus na de eerste werkdag zijn we met zijn allen wat gaan borrelen na het werk om elkaar ook even wat beter te leren kennen. En aangezien het afgelopen zaterdag (26 januari) Australia Day was, spraken we met een groep af om dat met elkaar te vieren. Australia Day is om te vieren dat op 26 januari 1788 het eerste schip met Britse kolonisten in Australie aankwam. Allemaal lekker opgetut en in onze beste outfits spraken we af bij de Town Hall en liepen we met zijn allen naar Darling Harbour om daar een show van dans, zang, muziek en vuurwerk te bewonderen. Het was enorm druk, maar dat mocht de pret niet drukken. Nadat we hadden gepoogd om met het Australische volkslied mee te zingen (dat geen van ons kende, tja backpackers van all over the world he… maar Miloud en Alexandra deden nog het meest hun best… hahaha) begon het vuurwerk… Wat was dat prachtig zeg! Echt geweldig om te zien. Wellicht nog mooier dan dat van oud op nieuw! Daarna richting Circular Quay gegaan en daar gezellig wat geborreld bij de Ship in. Daar kwamen nog wat meer collega’s aanlopen en leerde ik nog wat vrienden van die collega’s kennen. Na wat borrels gedaan te hebben kwam er opeens een man voorbij met gele en groene ballonnen (kleuren van het Australische nationale elftal). Dus wij wat ballonnen van hem afgetroggeld… En tja, aangezien de Chipmunks altijd zo leuk klinken riep ik: oke, wie zingt er als een Chipmunk? Dus wij die helium ingeademd en met onze piepstemmetjes allerlei liedjes staan te zingen… Vooral het Zweedse liedje dat Alexandra en Anna gingen doen was hilarisch. Hahaha! Daarna nog naar een andere club gegaan om even heerlijk te dansen. Aangezien iedereen zijn ID moest laten zien bij de deur, duurde het even voor we allemaal binnen waren. En tja, daar sta je dan te wachten en word je meteen ten dans gevraagd. Mijn collega Jonny vond dat erg grappig geloof ik, hij had het er deze week nog over… hahaha! Verder dus heerlijk staan dansen met de meiden op ‘Like a virgin’, ‘Girls just wanna have fun’ en ‘I wanna dance with somebody’, SUPER!!! Daarna in de tuin van de club even met wat collega’s staan kletsen en vooral met Matthew. Een ozzie, maar half italiaans (van pa’s kant) en half Grieks (ja, van ma’s kant dus). Samen met hem en een stel vrienden van hem (Oliver en zijn vriendin) namen we een taxi naar Matthew’s auto en van daaruit gingen we naar Ricardo’s huis om daar nog even verder te borrelen. Daar waren ook mijn collega’s Alexandra, Jonny en Stuart. Nadat de meeste drank in het huis op was gegaan, zijn Matthew en ik in zijn auto richting mijn hostel gegaan. Wil alleen ff zeggen dat het erg gezellig was en dat het wel even duurde voordat we de straat van Ricardo uit waren… Nadat Matthew me afzette bij de Billabong Gardens kletste ik nog even met wat mensen die bij de receptie rondhingen en toen liep ik door naar mijn kamer. Shit… mijn sleutel… ik weet zeker dat ik die mee had… Matthew maar even gebeld… Maar die nam niet meteen op… Toen ie eindelijk opnam zei ie dat ie thuis was, en op de oprit gewoon in slaap was gevallen in zijn auto… Maar goed dat ik m effe wakker belde dus… Anyway, hij had mijn sleutel dus inderdaad (was in zijn auto dus uit mijn tas gevallen), maar gezien zijn vermoeidheid kon ik hem niet weer een half uur laten rijden om mijn sleutel te brengen. Dus maar mijn kamergenootjes wakker gemaakt… Gelukkig was er eentje in bed, want de rest was nergens te bekennen (tja, feesten in Sydney laat je op de raarste plaatsen slapen nietwaar?). Behoorlijk kwaad deed ze de deur open, maar gelukkig vertelde ze me de volgende dag dat het niet erg was… Fjoew… moet nog een poosje die kamer met haar delen, dus dat scheelt weer… Zondag verder weinig gedaan. Maandag was het een vrije dag voor de meeste mensen omdat Australia Day in het weekdn viel (net als wanneer Konninginnedag op zondag is), maar nee, wij moesten werken… Dus wij aan de slag en na een paar uurtjes werden we alweer opgehaald omdat Miloud ons wilde spreken. Hm, geen idee waarvoor? Nou ja, we kregen dus te horen dat we helemaal niet hadden moeten werken en dat we dus weer richting de city gingen om daar dan maar met zijn allen te barbecuen. Ach ook wel een leuk plan. De verkopen lukten toch al niet, dus een gezellige bbq kwam wel gelegen.
 
Zoals jullie lezen vermaak ik me nog wel even hier (met name nu het werk heel wat opgeleukt is door mijn fijne collega Matthew). Nog maar 12 nachtjes slapen hier en dan vlieg ik dus naar de States!!! De plannen voor daar vorderen ook al steeds meer met Laura en ik kijk daar dus erg naar uit!!! Joehoe!!!
 
Veel liefs, Maaike

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

