Weekendje München gedaan!

Ja, ik ben weer thuis uit München… Even 4 daagjes back to back: lekker als een backpacker genieten!!! Nou ja, met een koffertje dan… hahaha!

Zaterdagochtend vroeg (na een veel te kort nachtje ivm onweer) naar de trein gebracht door mijn zusje. Beetje zitten suffen in de trein en op Schiphol in de rij. Ik had dan wel via internet al ingecheckt, maar moest helaas nog wel in de rij staan om mijn bagage in te checken. Daarna richting de gate en al vrij snel kon ik instappen. Ik vloog met KLM, wat het goedkoopste was op zo’n korte termijn, en ik moet zeggen dat het me goed beviel. Prima service en je krijgt tenminste wat te eten zonder dat je er nog apart voor moet betalen. En het waren nog lekkere broodjes ook! Jum! In München aangekomen de trein ingestapt, want het vliegveld ligt nog best wel een eindje van het centrum af. Vanaf het centrum nog even 15 minuten gelopen en mijn koffer in mijn hostel gebracht. Want tja, ik kon mijn kamer dan nog niet in, maar ik had geen zin om de halve dag met mijn koffer rond te zeulen. Vervolgens lekker rondgewandeld in München, veel foto’s gemaakt, een kerk bezocht, Marienplatz bewonderd en toen weer richting het station. Want ja: Laura (USA) en haar reismaatje Meghan (Canada) zouden die middag ook aankomen. Ik heb Laura leren kennen in Australië en met haar ook een 10-daagse roadtrip gemaakt in Amerika. Even lekker bij kunnen kletsen tijdens het diner en die avond gezellig wezen stappen met de meiden en kennissen van Laura die in München wonen. Even een Biergarten bezocht, grote pullen bier gedronken en daarna een cafeetje in tot laat.

Zondag waren we dus niet al te vroeg wakker, en hadden we voor die dag besloten om maar met de hop on hop off bus rond te toeren. Mijn ouders waren in de buurt op vakantie en die zouden ook een dagje München gaan doen die zondag. Dus tja, met hun afgesproken om 17.00 op Marienplatz. En ja, dan heb je nog de factor toeval (ehm? of hoe je het maar wilt noemen) dat wij dus uit de bus stappen (de hop off-optie dus) bij het terrasje waar mijn ouders net even zijn neergestreken om de kaart te bekijken. Erg grappig! Ze hadden alleen een andere route besloten, dus hadden we toch weer om 17.00 op Marienplatz als ontmoetingspunt gedaan. Wij liepen door de Hofgarten naar het Englischer Garten, een van de grootste tuinen in een stad. Het grappige hier is dat ze bij de rivier een bijzondere stroomversnelling hebben, waar het mogelijk is om op de rivier te surfen! Jammer genoeg hebben we geen surfers gezien, maar het idee is leuk, dat je dus midden in Duitsland kan surfen op de golven van een rivier. Na het stopje bij de gartens stapten we weer op de bus (en dit is dus de hop on-functie van de trip) en maakten we de route af richting Marienplatz. Daar even een tripje geboekt voor de volgende dag naar Neuschwanstein Castle, wat klassieke muziek geluisterd onder een en even een bakje koffie gedaan. En toen was het 5 uur. tijd om mijn ouders te vinden op Marienplatz… Tja… het hele plein vol! En aangezien het klokkenspel van de toren op Marienplatz begon te luiden en iedereen naar boven staarde, deden wij dat ook maar. Bleek dus dat ze om 1700u bij het klokkenspel een soort carroussel van poppen laten rondgaan die een soort verhaal uitbeelden. Gekke poppen, poppen te paard die een steekspel uitbeelden en dansende poppen. Heel erg leuk! Toen dit was afgelopen gingen we dus verder zoeken naar paps en mams en al gauw vond mijn vader ons. hahaha! Lekker op een terrasje gezeten met een biertje voor Laura, paps en mij erbij. Mijn mams nam een roseetje en Meghan ging voor een Radler, hier beter bekend als een sneeuwwitje of als shandy. Beide dames zijn niet zulke bierdrinkers en dan moet je wel even zoeken naar alternatieven in een gebied als Beieren! Daarna daar ook heerlijk gegeten en kunnen bijkletsen. Mijn ouders hadden namelijk net een week fietstochten gedaan in Noord Italië en hadden daar ook genoeg over te vertellen. Na het eten namen we weer afscheid en gingen wij weer richting ons hostel om even te relaxen en op te tutten voor de avond. Laura en Meghan hadden namelijk in Tsjechië een groepje Australiërs leren kennen, die die zondag in München aankwamen en we zouden in hun hostel gaan borrelen. Die avond erg gezellig zitten drinken met een hele groep backpackers. Veel nieuwe mensen leren kennen: Luke, Ben, Layton, Karina, Kelly, Linda, Jazmin, Brett en nog wat mensen van wie ik de naam helaas alweer kwijt ben. Erg gezellig en erg gelachen. Wat is de backpackercultuur toch geweldig! Carefree enjoying life!!! Tja, dus was het weer een uur of 02.00 voor we richting ons eigen hostel gingen…

Wekker om 07.30…. GAAAAAAP…. Maar ja, we wilden graag naar het kasteel! Dus na een ontbijtje gehaald te hebben bij de Starbucks (je moet wat…) gingen we naar het kantoortje van Discover Bavaria (nee niet het bier, maar de streek Beieren ofwel Bayern ofwel Bavaria). Daar kregen we tegen inruilen van onze tickets een speelkaart, wat het systeem was om in de bus te stappen. Eerst alle zessen, daarna de heren, daarna de vieren enzovoorts. Ik kwam in de bus te zitten naast de Argentijnse Diego uit San Francisco, die helaas erg veel te vertellen had, wat op zich wel interessant was, maar niet om 09.00 na een avond stappen… Laura en Meghan konden wel enigszins slaap inhalen, maar ik dus niet. De bus stopte er op een gegeven moment helaas mee, dus moesten we een uur op een nieuwe bus wachten… Ach, maakte ook niet uit, de gidsen Brad en José hadden het dagschema iets omgegooid zodat we toch nog alles konden doen. Als eerste dus een ritje van de rodelbaan, altijd geinig om te doen. Deze was voor ons gratis ipv 1.50, want de busmaatschappij tracteerde vanwege de vertraging. Lekker naar beneden geroetsjt en daarna was de lunch klaar die we in het restaurant opaten. Na de lunch liet Brad wat goocheltrucs zien. Kaarten raden, van witte papiertjes geld maken, ongelooflijk om te zien. Daarna stapten we op leuke fietsen, beetje a la lowriders, om naar Swanlake te fietsen. Inderdaad, het Zwanenmeer! Ehm nou ja, eigenlijk zwaanmeer, want er was maar 1 zwaan en daarom noemde José het ook Swanlake en niet Swanslake… Even gezellig met de gids Brad kunnen kletsen en ook met andere mensen waarnaast ik fietste of met wie ik bij het meer stond. Toen weer terug naar het restaurant en de bus, waarna we naar de voet van de berg werden gebracht waar het Neuschwanstein Castle op stond. We konden kiezen, óf met Brad mee de berg op wandelen (pittige trip) of met José met de bus naar boven. Nou, een pittige hike, dat lijkt me wel wat. Al pratende naar boven gegaan langs een pittoreske waterval (als je vindt dat 3 straaltjes water pittoresk is…? ) naar de Marien-Brücke. Ja een prachtige brug met in de diepte een paar watervallen (het betere werk dan het pittoreske) en met uitzicht naar het kasteel. Toen ik daar wat foto’s maakte vroeg Brad nog of we ook samen op de foto moesten… Nou goed plan! Meghan wilde de foto wel maken voor ons en fluisterde daarna in mijn oor ‘someone likes you…’ hihihi! Daarna het kasteel bezocht waar we helaas geen foto’s binnen mochten maken. Het was een bontbeschilderde bedoening, ongelooflijk dat ze dus 17 jaar bezig zijn geweest met de kamers en nog geen derde van het kasteel af hadden. De koning van Bayern heeft er wel een tijdje gewoond, maar overleed toen in mysterieuze omstandigheden en het kasteel werd ooit afgemaakt. Na de kasteeltour weer naar beneden naar de bus gewandeld waar we, na een snelle hap en borrel, afscheid namen van Brad die daar in de buurt woonde. Bij het gedag zeggen gaf ik hem een flinke knuffel en vroeg hij me wanneer ik hem weer kom opzoeken… Wow… someone indeed likes me… Gezegd dat ik dat helaas niet wist en hij gaf me vervolgens een van zijn instructie-dvd’s voor goocheltrucs, die we konden kopen, als herinnering en omdat zijn e-mailadres erop stond. Zodat ik contact met hem kon zoeken als ik weer eens naar München zou gaan. hihihi, so sweet!!! De terugreis naar München dus wel lekker kunnen wegdromen… zucht….. Anyway ‘s avonds even een borrel gedaan met Hans uit München, die ik op mijn eerste vlucht van mijn wereldreis had leren kennen. Hij ging toen naar Laos en gaf me veel tips over dat land. Altijd wat contact gehouden en ik dacht: als ik dan toch in München ben, moet ik even bijkletsen over Laos natuurlijk!!! Daarna nog even met Meghan, Luke, Ben, Layton en Linda in het hostel van de jongens geborreld en weer richting huis gezwalkt…

De volgende ochtend maakte Laura me nog even wakker om afscheid te nemen, aangezien haar vliegtuig erg vroeg was. rond 09.00 met Meghan en Luke ontbeten en ook van Meghan afscheid genomen. Daarna was het tijd voor mij om de stad te verlaten en vloog ik rond 14.30 weer naar huis…

Tja en dan ben ik weer thuis… Betoverd en wel… Nooit gedacht dat een weekendje München me zo bij zou blijven…

Maaike

Hyves
Piet Online (Site)

About Maaike

Besides my travelblog on https://maaikie14.wordpress.com, I have another website with various articles on http://thecuriousbutterfly.com. See you on either one or both of them!
This entry was posted in Reizen, Travel and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

